خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

صدور ۸۰۰ گواهی آموزشی برای هنرجویان صنایع‌دستی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۲۴۵

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از صدور ۸۰۰ گواهی آموزشی برای هنرجویان صنایع‌دستی این استان طی امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، عباس حمزه‌ای روز دوشنبه - پانزده آبان ماه -  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۰۰ گواهی آموزشی برای هنرجویان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در سطح استان، صادر شده است.

وی افزود: در سال جاری رشته‌های گلیم‌بافی، ماشته‌بافی، چوقابافی، نخ‌ریسی سنتی، تولیدات چرمی دست‌دوز، قلم‌زنی، چاپ باتیک، کچه‌بافی و قلاب دوزی در شهرهای مختلف استان، آموزش‌داده‌ شده است.

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان ادامه داد: با توجه‌ به اهمیت بازاریابی و صادرات در حوزه صنایع‌دستی تا پایان سال جاری، چهار دوره آموزشی برای شاغلان این حوزه شامل مدیریت صادرات و بازاریابی الکترونیک برگزار خواهد شد.

حمزه‌ای تصریح کرد: اولویت برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت با رشته‌های بومی استان و ترجیحاً با رشته‌هایی است که از طریق آنها بتوان با کمترین تجهیزات کارگاهی، برای هنرجویان بخصوص زنان و همچنین زنان سرپرست خانوار ایجاد اشتغال کرد.

وی اضافه کرد: در این زمینه رشته‌هایی مانند سوزن‌دوزی، قلاب‌دوزی، نخ‌ریسی سنتی و … در حوزه آموزش، در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز