خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان:

فعالیت‌های صنایع‌دستی استان مشمول قوانین اصناف نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۷۴۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: فعالیت فعالان و کارگاه‌های صنایع‌دستی استان مشمول قوانین اصناف نیست.

به‌ گزارش ایلنا، عطا حسن‌پور روز چهار‌شنبه -دهم آبان‌ماه - در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه طبق قانون حمایت از استادکاران و هنرمندان صنایع‌دستی، این حوزه مشمول قوانین اصناف نیست، اظهار کرد: تمامی امورات مربوط به فعالان و صاحبان کارگاه‌های صنایع‌دستی استان، بر عهده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده و مشمول قوانین اصناف نیست و این موضوع از طریق مکاتبات اداری نیز به ادارت صمت و اتاق اصناف اطلاع رسانی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 100 کارگاه صنایع‌دستی در لرستان فعال هستند افزود: هم‌اکنون ۷۰۰۰ نفر در بخش صنایع‌دستی استان ثبت سامانه شدند که از این تعداد ۲۰۰۰ نفر فعال و مابقی غیرفعال هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان ادامه داد: صنایع دستی یکی از مزیت‌های استان به شمار می‌رود و باید از حالت سرگرمی به مزیت اقتصادی و کارآفرینی تبدیل شود که در این اداره‌کل از صنعتگران این حوزه حمایت می‌کند.

حسن‌پور اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند بخشی از مسائل مربوط به بیکاری و اشتغال استان را مرتفع سازد، استفاده از همین هنر و پتانسیلی است که صنعتگران لرستانی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز