خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صمت استان خبر داد؛

صادرات 1373 تن انواع محصولات معدنی از استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۳۱۴

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به حجم صادرات معدنی این استان در سال جاری، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 1373 تن انواع محصولات معدنی از استان به نقاط مختلف جهان صادر شده است.

به گزارش ایلنا، علی جودکی به وضعیت صادرات محصولات معدنی استان مرکزی در سال جاری اشاره کرده و افزود: صادرات این بخش به ارزش 837 میلیون دلار به کشورهای مختلف از جمله افغانستان، عراق، پاکستان، ترکیه و روسیه انجام شده است.

وی همچنین به وضعیت واردات محصولات معدنی به استان مرکزی اشاره داشته و ادامه داد: تمام واردات استان به حجم 252 هزار تن و به ارزش 737 میلیون دلار از کشورهای چین، امارات متحده، ترکیه، هنگ کنگ و هند بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: در 9 ماهه ابتدای سال جاری در بخش معادن 5 فقره گواهی اکتشاف و 13 فقره گواهی کشف صادر شده است. همچنین 16 فقره پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج 463 هزار تن، ذخیره قطعی 12 هزار و 300 هزار تن و اشتغال 83 نفر نیز صادر شده است.

جودکی به نوع و حجم ماده‌های معدنی که از معادن استان مرکزی استخراج می‌شود اشاره داشته و تصریح کرد: 35 نوع ماده معدنی در معادن این استان در حال استخراج است که بیشترین تعداد مربوط به معادن تراورتن به میزان 109 فقره و معادن سنگ لاشه به میزان 117 فقره است.

وی بیان داشت: در استان مرکزی 671 فقره معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج سالانه 32 میلیون تن و ذخیره قطعی 1526 میلیون تن و اشتغال 5739 نفر فعال است. در این استان بیشترین تعداد معادن را شهرستان‌های محلات، ساوه و زرندیه به خود اختصاص داده‌اند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز