خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می‌دهد؛

پروژه دوبانده دولت آباد - حاجی آباد زرین دشت از سر گرفته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۵۰۰

پروژه دوبانده سازی محور دولت آباد- حاجی آباد حدفاصل زیرآب تا ورودی شهرحاجی آباد پس از وقفه چهار ماهه از هفته جاری با تزریق اعتبار 100میلیارد ریال دوباره از سر گرفته می‌شود تا از تکرار تراژدی تصادفات جاده‌ای منجر به مرگ دی ماه گذشته جلوگیری شود‌، پروژه‌ای که به دلیل عدم پرداخت بستانکاری پیمانکار به مدت چهار ماه تعطیل شده است.

به گزارش ایلنا، چندی پیش مردم حاجی آباد در اجتماعی مقابل ساختمان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زرین دشت خواستار از سرگیری پروژه دوبانده شدن محور دولت آباد به حاجی آباد شدند  که در عرض ۱۷ روز این جاده ۵ نفر را در حوادث جاده‌ای به کام مرگ‌ کشانده بود.

فرماندار زرین دشت در گفت و گو با ایلنا در این رابطه گفت: با اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد تومان مجدداً کار اجرایی این پروژه آغاز و عملیات پل سازی این پروژه ملی آغاز شده است.

رسول بهمنی افزود: طرح باند دوم مسیر حاجی آباد به زیرآب که به طول ۱۰ کیلومتر در سال ۹۸ کلنگ زده شد و اجرای آن از سال ۱۴۰۰ با اعتبار بیش از ۹ میلیارد تومان شروع شده چهار ماهی است که به دلیل پرداخت نشدن مطالبات ۱۵ میلیارد تومانی پیمانکار تعطیل شده است و این درحالیست که امسال بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده شده ولی مبلغی به پیمانکار داده نشده است.

وی ادامه داد: مسیری که علاوه بر تردد جمعیت ۸۰ هزار نفری این شهرستان، مسیر شرق به جنوب استان و استان‌های جنوبی را به هم متصل می‌کند.

به گفته فرماندار زرین دشت در حال حاضر این طرح ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام آن بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عده‌ای به دنبال سوء استفاده سیاسی هستند

در همین رابطه امام جمعه زرین دشت در گفت و گو با ایلنا با اشاره به تجمع مردم زرین دشت در اعتراض به وضعیت نابسامان محورهای مواصلاتی این شهرستان گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات دیده می‌شود که  در تجمعات‌مردمی عده‌ای به دنبال سوء استفاده سیاسی هستند.

حجت الاسلام غلامرضا دروند بیان کرد: تجمع هفته گذشته شهرستان زرین دشت در مقابل ساختمان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هیچ ربطی به این اداره نداشت در حالیکه متولی پروژه راه دوبانده محور دولت آباد- حاجی آباد اداره راه و شهرسازیست نه راهداری.

دروند پور، متذکر شد: اگر هر شهروندی مطالبه‌ای دارد در ابتدا باید از مسئول ارشد شهرستان اگر نتیجه نگرفت مدیر کل مربوطه و اگر در سطح استان نیز مطالبه مردم برآورده نشد در سطح کلان باید پیگیر بود.

پروژه دوبانده دولت آباد - حاجی آباد زرین دشت از سر گرفته می‌شود

یکی از عوامل تجمعات مردم زرین دشت ضعف مدیریت فضای مجازی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرین دشت ابراز کرد: هر مطالبه ای باید بصورت فرایند قانونی خود دنبال شود وگرنه با این تجمعات سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و زمینه ناامنی در شهرستان فراهم می‌شود. 

وی با تاکید بر این موضوع که یکی از عوامل تجمع مردم در شهرستان زرین دشت ضعف مدیریت فضای مجازی است، تصریح کرد:  اگر مدیریت فضای مجازی هم همچون فضای حقیقی در برابر هر عمل ناشایست بار قانونی داشت، دیگر این اتفاقات در شهرستان رخ نمی‌داد.

حجت الاسلام دروندپور گفت: متاسفانه می‌بینیم که در فضای مجازی به راحتی پیام‌های راه اندازی تجمع ارسال می‌کنند و هیچ برخورد و اقدام بازدارنده ای صورت نمی گیرد.

امام جمعه زرین دشت در ادامه گریزی هم به پروژه اصلاح گردنه حاجی آباد- ایزدخواست شهرستان زرین دشت زد و خاطر نشان کرد: این پروژه یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان زرین دشت است که نماینده مردم برای عملیاتی شدن آن تلاش های زیادی به خرج داد و با جذب اعتبار خوب این پروژه در حال انجام است اما آنچه که در این پروژه نیز حائز اهمیت و باعث انتقادات مردمی شده، طولانی شدن‌ این پروژه است که به دلیل تردد مردم در این جاده بسیاری از رانندگان و کارمندانی که از این محور به مرکز شهرستان می آیند از خسارت های مالی به خودروهای خود گلایه مند هستند که می طلبد هر چه سریعتر این پروژه به سرانجام برسد.

پروژه دوبانده دولت آباد - حاجی آباد زرین دشت از سر گرفته می‌شود

پروژه دوبانده محور دولت آباد- حاجی آباد ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

در همین رابطه معاونت ساخت و توسعه راه‌های  اداده کل راه و شهرسازی فارس در گفت و گو با ایلنا گفت:  پروژه ورودی حاجی آباد به طول ۱۰ کیلومتر قرارداد با  پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد به دلیل مشکلات اعتباری فعالیت اجرایی آن متوقف شده است.

مصطفی تقوی افزود: مطالبات بیش از ۱۰ میلیاردی پیمانکار این پروژه به دلیل عدم تزریق اعتبار پروژه متوقف شده است.

 معاونت ساخت و توسعه راه‌های  اداره کل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: با پیگیری هایی که  اخیراً انجام شده  اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد مصوب شده است تا همین هفته به پیمانکار پرداخت شود.

وی با ابراز اینکه مبلغ یاد شده ابلاغ و قطعاً تا هفته آینده واریز می‌شود، تاکید کرد: با قول مساعد پیمانکار عملیات ابنیه سازی ۴ دهنه پل این پروژه مجدد شروع و ماشین آلات راهسازی وی نیز تا اواخر هفته جاری در محور یاد شده مستقر می‌شود.

تاهفته آینده ۱۰ میلیارد تومان به پروژه دوبانده دولت آباد - زرین دشت تزریق می‌شود

تقوی اعلام کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده توسط اداره کل راه وشهرسازی فارس  در برنامه است تا ۵ کیلومتر وردی شهر حاجی آباد که مسیری پرخطر می باشد به نتیجه برسانیم تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند و مابقی پروژه  نیز در حال پیگیری هستیم تا با تامین اعتبار به اتمام برسد.

 معاونت ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی فارس یادآور شد: این پروژه در سالجاری ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی داشته که از این مقدار تنها ۱۰ میلیارد تومان قرار است تا هفته آینده واریز شود.

به گفته وی؛ عمده پروژه های راهسازی استان به دلیل کمبود اعتبارات با مشکلات زیادی روبروست که به تدریج در حال ساخت است.

تقوی همچنین عنوان کرد که در تصادفات اخیر در محور زیراب- حاجی آباد که تقصیری به جاده وارد نبوده که اگر چنین بود پلیس راهور حتما اعلام می‌کرد.

ساماندهی ورودی های حادثه خیز شهرهای استان در اولویت است

معاونت ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد که برای هر کیلومتر راهسازی در حال حاضر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در حال حاضر نزدیک به ۳۰ پروژه در استان فارس دارای کد پروژه و مصوب وجود دارد که در گیر و دار اعتبارات، روندی کند دارد.

تقوی ابراز امیدواری کرد که اگر برای پروژه های یاد شده اعتبار لازم را واریز کنند می توان عملیات اجرایی آن را ادامه داد در غیر اینصورت وضعیت به همین منوال خواهد بود .

این مقام مسئول در خاتمه خاطرنشان ساخت: ورودی شهرهایی که حادثه خیز است در اولویت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس است تا با تناسب اعتباری که جذب می‌شود بتوانیم پروژه های ناتمام را به سرانجام برسانیم.

گزارش: آمنه سپهر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز