خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی:

واحدهای صنعتی ارزش افزوده بیشتری نسبت به بخش کشاورزی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۰۰۸

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: ارزش افزوده ای که بخش صنعت ایجاد می کند بیشتر از بخش کشاورزی است لذا مسوولان باید به تامین زیرساختهای این بخش از جمله تخصیص آب توجه بیشتری کنند.

به گزارش ایلنا از مشهد، جعفر فرشچی طوسی در اردوی جهادی راهیان پیشرفت که در محل شهرک صنعتی کاویان در فریمان برگزار شد افزود: تاکنون در ۴۲ شهرک صنعتی استان پنج هزار و ۲۹۲ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه گذاران منعقد شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۷۷۵ قرارداد به بهره برداری رسیده است اما از این تعداد ۱۵۴ قرارداد یا واحد صنعتی تعطیل شده است.

وی ادامه داد: واحدهای بهره برداری شده در شهرک های صنعتی مزبور تاکنون برای ۷۰ هزار ۳۵۱ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: وضعیت زیرساخت های شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از متوسط کشوری در این زمینه بالاتر است اما نیازمند یاری دستگاه‌های خدمات رسان در این زمینه هستیم.

فرشچی افزود: امروز عملکرد شهرک صنعتی کاویان واگذاری بیش از ۳۳۴ هکتار زمین با ۳۴۲ قرارداد و ۱۷۱ واحد بهره برداری رسیده و ایجاد ۶ هزار نفر اشتغال است.

وی اظهار کرد: واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی با وجود همه مشکلات در حال تولید هستند اما با مشکلاتی هم دست و پنجه نرم می کنند که باید این مشکلات شناسایی شود چرا که بسیاری از آنها توسط دستگاه های اجرایی مرتبط قابل حل است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: ارزش‌افزوده یک مترمکعب مصرف آب در بخش صنعت نسبت به ارزش افزوده مصرف یک مترمکعب در بخش کشاورزی بیشتر است.

فرشچی گفت: در محور غرب مشهد شهرک ماشین سازی و فناوری های نوین با برخورداری از ۱۱۹ هکتار زمین و مصرف ۱۸ لیتر آب در ثانیه، هفت هزار اشتغال ایجاد کرده است، کدام بخش کشاورزی با این مقیاس چنین اشتغالی ایجاد کرده است،  لزوم توسعه بخش کشاورزی را نفی نمی کنم اما بخش صنعت که صادرات محور بوده و بحران بیکاری را رفع می کند مستلزم نگاه ویژه تری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز