خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خبر داد؛

محکومیت ۲۳ هزار میلیاردی متخلفان اقتصادی در همدان/ تشدید نظارت بر بازار در ایام پایانی سال

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۹۶۲

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از محکومیت ۲۳ هزار میلیاردی متخلفان اقتصادی در این استان خبرداد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۲هزار و ۲۱۳ پرونده تخلف به تعزیرات ارسال شده که ازاین تعداد ۱۲ هزار و ۱۵۱ پرونده با ۲۳هزار میلیارد ریال جریمه مختومه شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، مرضیه یونسی در جمع خبرنگاران، با اشاره به طرح‌های ابتکاری این اداره کل در استان همدان، اظهارکرد: گشت‌های مشترک شبانه در بازار،گشت مشترک مدیران و نظارت بر حوزه‌های مغفول مانده مانند واحدهای صنفی داخل پایگاه‌های نظامی از طرح‌های ابداعی اداره کل تعزیرات حکومتی استان همدان بوده است که خوشبختانه مورد استقبال مدیران نیزقرار گرفت.

وی تصریح کرد: جامعه هدف گشت‌های مشترک شبانه در بازار اغذیه فروشان، رستوران‌ها و میوه فروشان بوده است چرا که واحدهای صنفی در ساعات شب انتظار بازرسی ندارند و به همین علت اقدام به افزایش قیمت می‌کنند.

یونسی با اشاره به تمرکز قیمت گذاری و توزیع، ادامه داد: در بحث قیمت کالاها مبدأ ومنشأ قیمت ها را در واحدهای تولیدی نظر گرفته ایم و در سطح عرضه هم نظارت ها بر واحدهای صنفی صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با تأکید براینکه تمرکز گشت‌های مشترک بر واحدهای عمده فروشی و انبارهاست، افزود: براساس انتظارات مردمی حضور میدانی و مطالبه گری موثر در بازار پیگیری می‌شود به طوری که با حضور میدانی مشکلات واحدهای صنفی و شکایات مردمی رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۰۵۰ اکیپ در گشت های مشترک روانه بازار شدند، خاطرنشان کرد: ۹۰۵۶ بازرسی توسط این اکیپ‌ها صورت گرفته و ۲۳۰۶ پرونده در این بازرسی‌ها تشکیل و ۲۷۴۳ واحد متخلف شناسایی شده است.

یونسی اظهارکرد: در بازرسی‌ها انصاف در بازار در نظرگرفته شده به طوریکه برخی از موارد با تذکر و به صورت کدخدامنشی حل شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گرانفروشی و تقلب در لوازم یدکی خودرو از مطالبات مردمی بود که توسط تعزیرات حکومتی پیگیری شد، بیان کرد: درسالجاری ۱۱۵ پرونده در این زمینه تشکیل شده که ۱۱۶ پرونده مختومه و ۱۷۱ میلیارد ریال هم محکومیت صادر شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت در استان همدان نیز گزارشاتی به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود، یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۳۵۱ پرونده سوخت وارد تعزیرات حکومتی شده که تمامی پرونده‌ها با ۹ میلیارد ریال محکومیت مختومه شده است.

یونسی خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۲۶۴ پرونده سوخت وارد تعزیرات شده که از این تعداد ۶۲ پرونده قاچاق و مابقی مربوط به عرضه خارج از شبکه سوخت بوده است که پنج میلیارد و ۹۸۶ میلیون ریال محکومیت صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز