خبرگزاری کار ایران

۶۳ مسجد تشیع آذربایجان غربی میزبان معتکفین

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۴۷۵

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: ۶۳ مسجد اهل تشیع در ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی میزبان معتکفین هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام منصور امامی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: امسال به صورت ویژه به اعتکاف دانش آموزی اهمیت داده شده است و برای اولین بار اعتکاف مادر فرزندی نیز امسال در مسجد بازارباش ارومیه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که مساجد استان ظرفیت پذیرش از ۱۶ هزار معتکف را دارند؛ ادامه داد: پیشبینی می شود امسال بالای ۱۶ هزار نفر در ۶۳ مسجد اهل تشیع ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی معتکف شوند.

امامی ادامه داد: شهروندان می توانند برای ثبت نام به سایت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی مراجعه کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: سال گذشته برای اعتکاف ۱۲ هزار نفر ظرفیت برای استان فراهم شده بود که مساجد سلماس و ارومیه در اختیار زلزله زده ها قرار گرفت و با ده هزارنفر برگزار شد  و امسال نیز در برخی نقاط خوی به دلیل عدم وجود زیرساخت به دلیل زلزله سال گذشته، اعتکاف برگزار نخواهد شد و فقط در مرکز شهرستان خواهد بود.

وی اضافه کرد: در شهرهای سنی نشین برگزاری اعتکاف بر عهده مرکز اسلامی آذربایجان غربی است و در مهاباد و پیرانشهر در دو مسجد اهل تشییع برگزار می شود و معمولا اهل سنت در ماه رمضان اعتکاف را برگزار می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز