خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

حق الناس باید در تمامی هیئت‌های عزاداری سید الشهدا (ع) رعایت شود / فاصله قانونی برپایی موکب عزاداری ۵۰۰ متر است/ زمان عزاداری هیئت‌ها ۲ ساعت تعیین شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۸۵۰

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه حق الناس باید در تمامی هیئت‌های مذهبی رعایت شود گفت: زمان عزاداری در هیئت‌ها ۲ ساعت تعیین شده است.

منصور امامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) هیئت‌ها باید رعایت حق الناس را در اولویت برگزاری مراسم خود قرار دهند.

امامی افزود: هیئت‌ها باید برای بر پایی موکب‌های عزاداری خیابانی فاصله قانونی تعیین شده ۵۰۰ متر را رعایت کنند.

وی همچنین از لغو مجوز برگزاری مراسم عزاداری توسط چند هیئت در استان به دلیل تخلفات صورت گرفته خبر داد و گفت: رعایت نکردن حق الناس و برگزاری مراسم بیش از زمان تعیین شده و استفاده نامتعارف از سنج و طبل از تخلفات این هیئت‌ها بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: به تمامی هیئت‌های مذهبی توصیه شده است که مراسم عزاداری خود را در محلی برگزار کنند که امکان روان سازی ترافیک وجود داشته باشد لذا شهروندان می‌توانند تخلفات هیئت‌ها در این مورد را به تبلیغات اسلامی استان گزارش کنند.

به گفته امامی زمان عزاداری برای هئیت‌ها از ساعت ۲۲ الی ۲۴ تعیین شده است و تمامی هئیت‌ها ملزم به رعایت این زمان هستند.

وی از فعالیت یک هزار و ۳۰۰ هیئت مذهبی در استان خبر داد و گفت: تمامی دستور العمل‌های برگزاری مراسم عزاداری  برای این هیئت‌ها ارسال شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز