خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

توصیه‌های پلیس راهور آذربایجان غربی به بر پا کنندگان موکب های عزاداری/ تمهیدات ترافیکی اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۱۲۵

رئیس پلیس راهور آذربایجان غربی گفت: از شب گذشته مراسم مربوط به محرم آغاز شدت و پلیس راهور برای این ایام تمهیدات و برنامه‌های خاص و ویژه ترافیکی را در نظر دارد.

سرهنگ حجت مشتاق در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد: در کنار محل‌هایی که موکب‌های عزاداری جهت ایام محرم ایجاد شده معمولاً ایستگاه‌های صلواتی نیز بر پا می‌شود که باید مسئولان موکب‌ها محل‌های مناسبی را در این خصوص انتخاب کنند.

وی افزود: این ایستگاه‌ها می‌بایست فاصله مناسبی از حریم تقاطع‌ها و میادین داشته باشند فاصله‌ای حدود ۱۵۰ متری از این معابر را باید رعایت کنند تا اخلالی در ترافیک ایجاد نشود.

مشتاق گفت: مسئولان موکب‌ها حتماً سعی کنند کمتر فضای تردد را اشغال کرده و برای برپایی ایستگاه صلواتی قسمتی از پیاده رو را برای این کار اختصاص دهند و از قسمت روی کانال‌های آب هم برای این پوشش بیشتر می‌توانند استفاده کنند.

وی گفت: همچنین موکب داران باید  به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که کمترین مزاحمت را برای رانندگان و سایر شهروندان داشته باشند.

رئیس پلیس راهور استان بیان داشت: مسئولان موکب‌ها حتماً علائم ایمنی و هشدار دهنده را جهت آشکار سازی نصب کنند تا خدای نکرده اتفاقی رخ ندهد.

وی گفت: در هنگام پذیرایی هم به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که کمتر ترافیک ایجاد شود شاید فردی مشکلی داشته باشد و خودروی امدادی بخواهد تردد کند.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه در‌های ورودی و خروجی محل‌های برگزاری مراسم باید به گونه‌ای باشد که مستقیم وارد خیابان اصلی و بزرگراه‌ها نشود، گفت: عزاداران در معابری که فضا موجود است حتما پارک مورب را رعایت کنند تا بعد از اتمام مراسم، ترافیک کمتری را شاهد باشیم.

مشتاق با بیان اینکه با آغاز آیین‌های ماه محرم، نیرو‌های پلیس راهور در اطراف محل برگزاری مراسم مستقر خواهند بود، افزود: مردم و عزاداران حتما با تیم‌های پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند و رانندگان نیز دقت کنند که در این شب‌ها افراد بیشتری لباس مشکی بر تن می‌کنند و از این رو در ساعات تاریکی هوا حتما با دقت بیشتری رانندگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز