خبرگزاری کار ایران

در راستای پیشرفت منظومه های روستایی؛

فنی و حرفه ای و بنیاد مسکن فارس تفاهم نامه همکاری امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۶۱۴

طی مراسمی با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، معاون هماهنگی اقتصادی استانداری، مدیر کل بنیاد مسکن استان، رئیس اداره کل فنی حرفه ای استان و برخی مقامات، در راستای طرح آبادانی و پیشرفت منظومه های روستایی، تفاهم نامه همکاری فنی و حرفه ای و بنیاد مسکن فارس مبادله شد.

به گزارش ایلنا، مدیر کل بنیاد مسکن فارس استفاده از مهارت آموزی و دوره های آموزشی فنی و حرفه ای را رویکردی برای اجرای بهینه طرح منظومه های روستایی در سطح استان دانست.

سید علیرضا حمیدی با بیان اینکه، برنامه آبادانی و پیشرفت منظومه‌های روستایی در قالب رویکرد آمایشی و در برنامه‌ریزی‌های روستایی در   در دستور کار متولیان و دست‌اندرکاران امر در استان   قرار گرفته است ادامه داد : این موضوع  رویکردهای جدیدی در نوسازی روستایی حاکم خواهد کرد که بدون تردید نیازمند آموزش مهارت های اقتصادی و بهینه سازی تولید و تامین معیشت ودرآمد است و آموزش های فنی و حرفه ای در این زمینه بسیار کارساز خواهد بود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس خاطر نشان کرد : طی دهه‌های اخیر روند شتابان توسعه ، چهره شهرها و روستاها را دگرگون کرده است، هرچند شهرها تاثیرپذیری بیشتری از فرایند توسعه و مدرنیزاسیون داشته‌اند با این حال روستاها هم از این وضعیت بی‌نصیب نمانده‌اند و هر ناظری در جریان سفر به روستاها متوجه این تغییرات شگرف در نوسازی واحدهای مسکونی و تاثیرات آن در معماری روستاها می شود. بدیهی است در گذر زمان این تغییرات به سمت اقتصاد، فرهنگ و عناصر جامعه شناختی هم کشیده خواهد شد.

حمیدی ادامه داد: یکی از اهداف و برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان نهاد برآمده از انقلاب اسلامی ساخت مسکن برای روستاییان و توسعه روستاها بوده است و اکنون با اجرای طرح های منظومه های روستایی در موضوع اقتصاد روستا و تامین معیشت و آموزش به روستاییان نیز مباحث مطرح می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز