خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان خبر داد؛

تنها تولید کننده خودروهای دیزلی استان قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۱۷۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: قزوین به عنوان تنها تولیدکننده خودروهای دیزلی کشور، یکی از استان های مهم صنعت خودروسازی نیز محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محسن رستمی روز شنبه در مراسم افتتاح خط تولید کمپرسور شرکت سندن ایرانیان به عنوان بزرگترین تولید کننده کولر و بخاری خودرو کشور، اظهار کرد: استان قزوین تامین کننده بخش اعظمی از قطعات خودرویی کشور بوده و بیشترین میزان تولید را نیز در این حوزه به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به فعالیت سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی بزرگ و کوچک در این استان، خاطرنشان کرد: از این میان ۲۸۰ واحد تولیدی متعلق به حوزه خودرو و قطعات داخلی آن است که استان را به عنوان یکی از قطب‌های مهم صنعت خودرو قرار داده است.

رستمی تصریح کرد: در بین واحدهای صنعتی استان قزوین، سه واحد در حوزه خودروسازی و مابقی در حوزه تولیدات مستقیم قطعات خودرو فعالیت دارند.

این مسئول تاکید کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در بخش صنعت خودروسازی، انتظار داریم روز به روز شاهد کم شدن وابستگی این حوزه به کشورهای بیگانه باشیم تا جایی که حتی کوچکترین نیازی به ورود قطعات یدکی خودرو به کشور را نداشته باشیم.

رئیس صمت استان قزوین به زمینه اشتغال بیش از ۱۵ هزار کارگر در بخش صنعت خودروسازی این استان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از سیاست وزارت صمت در تامین نیازهای ارزی تولیدکنندگان بوده و امروز شاهدیم که صف‌های طولانی درخواست ارز با راهکارهای این وزرارتخانه در حداقل زمان ممکن و با سرعت بیشتری تامین می‌شود.

براساس این گزارش، برای نخستین مرتبه خط تولید کمپرسورهای پیستونی متغیر خودرو، که برای نخستین مرتبه در شرکت سندن ایرانیان مورد بهره برداری قرار گرفت، برای سال اول 15 میلیون دلار صرفه جویی ارزی را برای کشور به دنبال دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز