خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خبر داد؛

موافقت با مولدسازی 32 ملک در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۱۳۸

۱۰۷ ملک مازاد در استان شناسایی شده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی با بیان اینکه 107 مورد ملک مازاد در این استان شناسایی شده، گفت: علاوه بر این املاک، 23 طرح عمرانی نیمه‌تمام استانی و 5 طرح‌ نیمه‌تمام ملی نیز در استان شناسایی و به سازمان خصوصی‌سازی جهت طرح در جلسات هیئت مولدسازی ارسال شده است.

به گزارش ایلنا، سعید ملااسماعیلی افزود: 58 مورد از املاک مازاد در کارگروه استانی به ریاست استاندار مطرح شده و توسط اعضاء شامل دادستان استان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان راه و شهرسازی و دستگاه‌های اجرایی مشمول به تصویب رسید.

وی ادامه داد: 32 مورد از املاک مصوب استانی، توسط اعضای هیئت عالی مولدسازی شامل معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور اقصادی و دارایی، نماینده رئیس قوه قضائیه، نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی، تصویب و با مولدسازی املاک مذکور موافقت شده‌ است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی اظهار داشت: همچنین مجوز فروش 13 مورد از املاک این استان که دارای مجوز وزیر از سال‌های گذشته هستند نیز با تفویض اختیار به استانداران و بر اساس بند ه‍ تبصره 11 صادر شده، که 11 مورد آن در دست اقدام است و 2 مورد نیز در کارگروه استانی لغو مجوز شده‌ است.

ملااسماعیلی با توضیح این موضوع که مولدسازی دارای 2 محور مولدسازی دارایی‌های مازاد و مولدسازی طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام است، تصریح کرد: مولدسازی دارایی‌های مازاد هرگونه اقدام از جمله فروش، معاوضه، تهاتر، مشارکت با بخش غیردولتی، واگذاری حق انتفاع و اقدامات مشابه را شامل می‌شود که با ظرفیت بخش غیردولتی منجر به ایجاد ارزش افزوده اقتصادی می‌شود.

وی بیان داشت: مولدسازی طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام نیز شامل تکمیل و بهره برداری از طرح‌های نیمه‌تمام دستگاه‌های مشمول با روش‌هایی از جمله فروش و تأمین مالی و مشارکت عمومی و خصوصی، معاوضه، واگذاری حق بهره‌برداری برای مدت معین، تکمیل طرح در ازای تهاتر دارایی مازاد در ازای طلب پیمانکار یا حذف طرح‌های فاقد توجیه با هدف ارزش افزوده اقتصادی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی تأکید کرد: هیئت عالی مولدسازی دارائی‌های دولت در نشست 24 اسفند ماه سال گذشته، به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور و با استناد به جزء 6 بند 2 مصوبه شصت و هفتمین شورای عالی هماهنگی اقتصادی، آیین‌نامه اجرایی اصلاحی مصوبه یاد شده را تصویب کرد. در این راستا دبیرخانه آن نیز در وزارت امور اقتصادی و دارایی مستقر شده و مجری انجام امور مذکور است. در ضمن با اصلاح ماده 15 این آیین‌نامه، 100 درصد مبالغ تأمین و واریز شده به حساب خزانه بابت مولدسازی بلافاصله به حساب تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه مشمول واریز می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز