خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای بازسازی خانه بروجردی کاشان کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۳۹۰

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان گفت: اگر برای بازسازی خانه بروجردی کاشان که از آن به عنوان شاهکار معماری خانه‌های تاریخی ایران نام می‌برند، تدبیری نشود، قطعاً در آینده چیزی از آن خانه باقی نخواهد ماند.

احمد دانایی‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا در کاشان با بیان اینکه اعتباری که برای بازسازی خانه بروجردی کاشان گرفته شد فقط ۳۵۰ میلیون تومان است که حتی برای تعمیر بخش کوچکی از این مجموعه تاریخی کفایت نمی‌کند، تأکید کرد: بر اساس تحقیقاتی که انجام شده تعمیر و بازسازی این خانه نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: اعتباراتی که برای حفظ میراث‌فرهنگی و تاریخی کاشان از روش‌های مختلف گرفته شده آن قدر ناچیز است که مطرح شدن آن جایز نیست، با این وجود این اعتبار از بسیاری از استان‌ها مانند قزوین بیشتر است.

به گفته رئیس میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی کاشان خانه بروجردی کاشان زمانی همچنان شاهکار معماری خانه‌های تاریخی ایران باقی می‌ماند که از فرسایش و تخریب درونی آن جلوگیری شود، در غیر این صورت در آینده تنها اسمی از آن خواهد بود.

 دانایی‌نیا در خصوص ورود سرمایه‌گذار برای نگهداری خانه بروجردی کاشان که در واقع خیر و دوستدار میراث فرهنگی است خاطرنشان کرد: انجام این کار مستلزم طی شدن روال قانونی و موافقت مراجع استانی و وزارتی است، مشروط به اینکه سرمایه‌گذار تا زمان عقد قرارداد پشیمان نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز