خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

دقت در انتخابات منجر به تحقق مطالبات می‌شود/ کارگران در صف اول انتخابات

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۰۸۱

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: دقت در انتخابات و گزینش فرد اصلح منجر به تحقق مطالبات می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایندگان جامعه کارگری و بازنشستگان استان صبح سه‌شنبه با آیت‌الله معلمین ماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر در مصلای نماز جمعه این شهر دیدار کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: از ۱۸ سالگی جذب اندیشه امام راحل شدم بیانیه ایشان مانند آهن‌ربا، دل و وجودم  را به خود جذب کرد و بر همان اساس در این مسیر گام بر می‌دارم‌ البته در این مسیر  چون دیگران سختی‌های فراوانی دیدم اما پشیمان نیستیم.

وی قشر کارگری و متوسط را پشتوانه انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون دانست و افزود: همین قشر در هشت سال دفاع مقدس نقش اثرگذاری از خود به‌جای گذاشتند و از این پس نیز حضور خواهند داشت زیرا اقشار رفاه‌طلب سختی نمی‌پذیرند.

آیت‌الله علی معلمی با بیان اینکه نگه‌‌داشتن این قشر حفظ و پاسداری از انقلاب است، گفت: انتخاب افراد اصلح باید مهم‌ترین هدف در انتخابات باشد؛ باید بپذیریم که اساس هدایت با مجلس شورای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب رهنمود می‌کند این‌مسئول است که باید اجرا و عمل کند، مسئول را هم مردم انتخاب می‌کنند. اینکه گفته شود بارها در انتخابات شرکت کردیم اما چه اتفاقی افتاد این یک‌مسئله انحرافی و‌اغفال کشاندن جامعه است.

امام جمعه قائم‌شهر ادامه داد: اگر انتظار تغییرات و بهتر شدن وضع موجود را داریم باید سعی کنیم فرد بهتری را انتخابات کنیم زیرا وزرا منتخب مجلس شورای اسلامی بوده  و رئیس جمهور منتخب مردم  است؛ مجلس شورای اسلامی هم قانون وضع می‌کند و هم مسئولیت نظارت بر اجرای قانون را دارد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی حق دارد از وزیر سوال کند، تذکر دهد و استیضاح کند بنابراین قانون اساسی، اساس کار است و در این قانون تدابیر مجلس خبرگان و تدابیر مجلس خبرگان مشخص شد.

آیت‌الله معلمی افزود: مجلس خبرگان رهبری تنها می‌تواند تذکر دهد و از طرف هئیت رئیسه مجلس خبرگان به وزرا منتقل می‌شود.

وی این نکته را هم تاکید کرد: انقلاب اسلامی اندیشه و مبنا تلقی می‌شود و این مردم هستند که باید این اندیشه را پیش ببرند؛ مسئولیت آحاد جامعه در انتخاب درست و بازنگری در انتخابات است یعنی عملکرد نماینده‌‌ها در مجلس مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود چه کسی به نفع شما و نیازهای به‌حق شما مطالبه‌گری می‌کند.

آیت‌الله معلمی گفت: جریان مسمومی که مردم را از انتخابات منع می‌کند به دنبال سراشیبی است و پاسخ به این حرکت، دقت در انتخابات و گزینش فرد اصلح است و بدانید که هر کس در انتخابات بیشتر هزینه کرد و می‌کند او آدم گرفتاری است بنابراین باید به فرد لایق رای داد نه کسی که با هزینه گزاف به‌دنبال جلب توجه است.

امام جمعه قائم‌شهر مردم را پشتوانه انقلاب دانست و افزود: تا جایی که مقدور است از حقوق مردم دفاع شود.

حضور در انتخابات پاسخ دندان‌شکن به دشمنان است

دبیراجرایی خانه کارگر مازندران در ادامه به مسائل و مشکلات جامعه کارگری پرداخت و گفت: با وجود مشکلات فراوانی که این قشر از جامعه دارد با بصیرت و تبعیت از مقام معظم رهبری در انتخابات ۱۴۰۲ با قدرت در پای صندوق‌های رای شرکت می‌کنند.

وی حضور در انتخابات را پاسخ دندان‌شکن به دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: امام راحل در مجلس شورای اسلامی فرمودند که ملت ایران به کسانی رای دهید که طعم تلخ فقر را چشیده باشند اینکه اهل دیانت، صداقت و حامی فقرا و ضعفا باشد.

نصرالله دریابیگی ادامه داد: این درحالیست نیمی از نامزدهای انتخاباتی تنها در زمان انتخابات شعار فقرایی سر می‌دهند اما با ورود در مجلس به آنچه گفتند عمل نمی‌کنند.

رئیس کانون بازنشستگان مازندران گفت: قوانین باید به‌گونه‌ای تصویب و تسهیل شود که همه اقشار از  جمله کارگران، کشاورزان و قشر ضعیف جامعه نیز از امکانات اولیه رفاهی برخوردار شوند؛ بر این باوریم تورم مرگ فقرا و مستضعفان و جشن ثروتمندان در شرایط رکود و‌تورم است.

دریابیگی تاکید کرد: هرکسی در سایه انقلاب و ولایت از جامعه کارگری حمایت کند ما نیز جبران زحمت خواهیم کرد.

وی شمار اعضای خانه کارگری مازندران را ۱۴۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۴۰ هزار نفر ساعت آموزش رایگان مهارت آموزی دریافت کردند که منجر به ایجاد اشتغال شده است.

جامعه کارگری داغدار عدالت

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران گفت: بخشی از مردم این انقلاب کارگر هستند و نادیده گرفتن کارگر مضر است؛ داشتن بیمه حداقل انتظار جامعه کارگری است.

وی افزود: امروز جامعه کارگری داغدار عدالت است چرا که عدالت باید در جامعه کنونی ایران برای همه یکسان باشد و متاسفانه رویکرد مصوبات مجلس  بیشتر به‌سمت زر و زور تزویر است.

هادی ساداتی ادامه داد: جامعه کارگری استان مازندران شرایط نامطلوبی دارد و مصوبات مجلس بجای آنکه از گروه‌های مظلوم کارگری حمایت کند از قشر سرمایه‌دار حمایت می‌کند.

وی افزود: در کمیسیون اجتماعی که مربوط به کارگری است لایحه‌ای مطرح و بعد از ۲ سال بررسی و چکش‌کاری در صحن علنی مطرح اما متاسفانه طرح دیگری جایگزین این طرح می‌شود که این طرح کذایی با حمایت یکی از نمایندگان نزدیک به جامعه کارگری استان در مجلس مطرح و تصویب می‌شود.

ساداتی گفت: نمایندگان مازندران نسبت به مطالبات جامعه کارگری نباید بی‌تفاوت باشند کما اینکه ما امیدی به این مهم نداریم که نمایندگان به نفع کارگران در مجلس شورای اسلامی گام بردارند اما نادیده گرفتن کارگران سم و خطرناک است.

وی افزود: نباید به جامعه کارگری ظلم شود و حق حداقلی جامعه کارگری داشتن بیمه است و مجلس کنونی نقطه کور ما است نقطه امید نیست.

منابع سرشار اشتغال پایین؛ مازندران را دریابید

زهرا صادقی مسئول اتحادیه زنان کارگر استان مازندران در ادامه حل مشکلات کارگران و بازنشستگان را مهم‌ترین دغدغه دانست و گفت: مشکلات بانوان در واقع به مشکلات بازنشستگان و کارگران بازمی‌گردد چرا که بانوان برای رفع نیازهای فرزندان دست نیاز به سوی همسران بازنشسته خود دراز می‌کنند همسران‌شان هم اگر پولی نداشته باشند، شرمنده خانواده خودشان می‌شوند.

وی با بیان اینکه جمعیت خانواده بازنشستگان هر روز بیشتر اما سفره‌ آن‌ها کوچک‌تر می‌شود به ظرفیت‌های استان مازندران اشاره کرد و افزود: جوانان ما برای اشتغال به استان سمنان می‌روند این در حالیست که این استان به‌ویژه شهرهای قائم‌شهر و سوادکوه  سرشار از منابع و سرمایه است که توجهی به این مقوله نمی‌شود و کسی هم پاسخگوی این مهم نیست.

صادقی خطاب به مسئولان خواستار بهبود وضع موجود شد و یادآور شد: روزی کارخانه البرز مرکزی هفت‌هزار نیرو داشت ولی امروز ورشکسته است.

وی با بیان اینکه محور قائمشهر- سوادکوه طریقت‌الرضا است و می‌تواند توریست و گردشگران زیادی را جذب کند از آیت‌الله معلمی نماینده مجلس خبرگان رهبری خواستار بر عملکرد برخی مسئولین شد.

کارگران پای انقلاب

مشاور حقوقی تشکل‌های صنفی و بازنشستگان استان به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: انتخابات حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و نمایشی از عظمت ملت ایران و جمهوری اسلامی در دیدگاه بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری همیشه پای انقلاب بودند و شرکت در انتخابات نیز جزء عملکردهای این قشر از جامعه است، افزود: انتخابات با همه عظمتی که دارد اما کارکرد نامطلوب عده‌ای در امور کشور در حوزه‌های ملی، استانی و شهرستانی ما را در مقابل انتقادات بسیار وسیع قرار داد که چانه زنی ما حداقل در جمع دوستان خودمان هم ما را به چالش کشید.

یحیایی ادامه داد: در حوزه کارکرد خودمان برای راضی کردن قشری که با مشکلات معیشتی مواجه‌اند؛ بسیار سخت است.

وی افزود: قشر جامعه کارگری از شریف‌ترین و نجیب‌ترین و در عین حال ایثارگرترین اقشار جامعه هستند و شمار شهدا، اسرا و جانبازان این قشر تایید بر این موضوع است.

یحیایی افزود: آیا مشکلات مطروحه چاره‌ای ندارد؛ دارد اما به نظر می‌رسد ورود مسائل سیاسی در حوزه تخصصی و جناحی برخورد کردن این مشکلات را مضاعف کرده است ضمن اینکه ما قشر کارگر به شدت از جناح چپ و راست آسیب دیده‌ایم.

وی ادامه داد: البته در حوزه حاکمیت مقام معظم رهبری رهنمودهایی داشتند و بر اساس آن عده‌ای حرکت کردند اما در مجموع سمت و سوی جریانات سیاسی به سمت ما نبوده است؛ آسیب‌های جدی از این دو جریان سیاسی بر ما وارد شد.

آموزش ۴ هزار هنرجو در خانه کارگر مازندران

کهنسال در پایان این دیدار به عملکرد خانه کارگر در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: آموزش و یادگیری یکی از عوامل موفقیت در هر فرد و منجر به ایجاد مهارت و شکوفایی استعدادهای جدید در بین افراد می‌شود و همچنین عزت نفس و قدرت اجتماعی را در بین افراد مختلف گسترش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سطح کشور متاسفانه مهارتی که برخی از افراد دارند با عدالت آموزشی همراه نیست، افزود: در خانه کارگر استان مازندران طی سال‌های اخیر کلاس‌های رایگان در زمینه مهارت‌افزایی و اشتغال‌زایی برگزار شده است که در سال ۱۴۰۲ تاکنون حدود ۴ هزار هنرجو آموزش دیدند که اکثریت آن‌ها  از خانواده‌های کم بضاعت و زنان سرپرست خانوار بودند.

مسئول آموزش کوتاه مدت خانه کارگر مازندران گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ رشته آموزشی در خانه کارگر به هنرجویان آموزش داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز