خبرگزاری کار ایران

در راستای مقابله با بیماری‌های دامی صورت گرفت؛

توزیع بیش از چهار لیتر سم رایگان بین دامداران قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۸۴۲

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: از ابتدای سال تاکنون میزان بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ لیتر سموم به طور رایگان توسط اداره کل دامپزشکی قزوین در بین دامداران بخش روستایی و عشایر استان قزوین توزیع شده است.

به گزارش ایلنا، محسن ایماندار گفت: در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی دام به عنوان مخزن و ناقل بیماری‌های دامی مشترک بین انسان و دام، انواع مختلف سم به صورت رایگان در بین دامداران استان توزیع شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوزین ادامه داد: این مقدار برای تعداد 100 هزار 678 راس دام سبک و سنگین و در مجموع در مساحت تقریبی ۸۳۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع فضای دامداری و جایگاه نگهداری دام برای پیشگیری از بیماری‌هایی از قبیل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و لمپی اسکین مورد استفاده قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: بیماری‌هایی همچون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و لمپی اسکین بیماری‌های ویروسی کشنده‌ای هستند که از طریق گزش کنه و حشرات آلوده به ویروس منتقل می‌شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: عوامل عفونی، قارچی، تک یاخته‌ها، کنه و جرب به عنوان عوامل آلودگی انگلی جلدی و خارجی باید با عملیات سمپاشی و درمان به موقع دام‌ها کنترل شود تا منجر به آلودگی وسیع جمعیت دامی استان نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز