خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور:

متناسب سازی به نفع بازنشستگان تامین اجتماعی رقم نخورد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۱۰۰

مشکلات ما با نطق در مجلس حل نمی‌شود

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی کشور گفت: مجلس باید دفاع از حقوق ملت را ببیند، اما متناسب سازی مطرح شد و به نوعی رقم خورد که به نفع بازنشستگان تامین اجتماعی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست تشکل‌های کارگری استان قزوین در راستای تقدیر از فعالین شوراهای حل اختلاف کارگری با حضور رئیس و نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور، پیش از ظهر امروز در مجتمع متالورژی پودر ایران در شهر صنعتی البرز برگزار شد.

محمد اسدی در این نشست گفت: در ۳۸ درصد برخی نمایندگان مجلس برای بازنشستگان کار کردند، البته همه نمایندگان همراهی ندارند، بخشی از نمایندگان هستند که به نفع جامعه بازنشستگان کار می‌کنند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی کشور ادامه داد: هیچ یک از کلیپ‌های تبلیغاتی که در آن‌ها موارد متعدد مطرح می‌شود، اثربخش نیست، ۷۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند و اگر کسی این را گفت که با این میزان نمی‌توان زندگی کرد، می‌توان گفت کار کرده است.

برخی نمی‌خواهند تفاوت بین بازنشستگان تامین اجتماعی و دولتی را ببینند

وی بیان کرد: در بخش دولتی یک درصد حداقل بگیر هستند اما برخی نمی‌خواهند این را ببینند، در واقع نمی‌خواهند تفاوت بین بازنشستگان دولت و تامین اجتماعی را تفاوت وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: ما در انتخابات کوتاهی کردیم، دنبال ترمیم آن هستیم، برای همین در انتخابات شرکت خواهیم کرد و دنبال این هستیم نمایندگانی داشته باشیم که ما را به رفع تکلیف و بیان نطق محدود نکنند، مشکلات با نطق حل نمی‌شود.

وی عنوان کرد: چرا برنامه هفتم باید از مجلس بیرون بیاید و ما مجبور باشیم در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان آن را پیگیری کنیم.

اسدی اظهار کرد: مجلس در حوزه تامین اجتماعی شرکت‌های ورشکسته را برای رفع دیون درنظر گرفته و برای فروش آن‌ها در بورس دو سال مهلت داده شده، آیا نمی‌دانید بورس ما این ظرفیت را ندارد و چنین تصمیم‌هایی گرفته می‌شود.

برای دستمزد به معاونین بازرسی کل کشور مراجعه کردیم

وی اضافه کرد: اگر جامعه کارگری بخواهد برای حقش خروش کند از خون خود هم می‌گذرد، این رسم و انصاف نیست که در حق جامعه کارگری می‌شود.

مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: برای مبحث حقوق، ناگزیر شدیم با معاونین سازمان بازرسی کل کشور ساعت‌ها جلسه برگزار کنیم، آیا عدم افزایش حقوق که متناسب با تورم نیست، ترک فعال است یا نیست؟

در پایان این مراسم از فعالین حوزه هیأت‌های حل اختلاف کارگری تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز