خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

۴۰ هزار پلاک، سازه ناپایدار در بافت‌های فرسوده استان البرز وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۰۸۲

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: با توجه به مطالعات و بررسی های صورت گرفته در بیش از ۳ هزار هکتار بافت فرسوده استان از ۶۳ هزار پلاک شناسایی شده،۴۰ هزار پلاک دارای سازه ناپایدار هستند که باید توسط شهرداری ها مورد پیگیری و نوسازی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که روز یکشنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل ستاد بازآفرینی شهری ایران در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اشراف و تسلط شهرداران به اهداف این ستاد و نوع دیدگاه حاکم بر این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به مطالعات و بررسی های صورت گرفته در بیش از ۳ هزار هکتار بافت فرسوده استان از ۶۳ هزار پلاک شناسایی شده،۴۰ هزار پلاک دارای سازه ناپایدار هستند که باید توسط شهرداری ها مورد پیگیری و نوسازی قرار گیرد.

عبداللهی گفت: باید با جلب مشارکت مردم نسبت به نوسازی بافت های فرسوده با هدف تولید مسکن و پیشگیری از مخاطرات ناشی از بحران ها، جلوگیری کنیم.

وی افزود: با تحقق اهداف بازآفرینی شهری علاوه بر نوسازی بافت های ناکارآمد شهری، پیشگیری از بحران ها بواسطه ناایمن بودن سازه، حل بسیاری از معضلات اجتماعی و زیباسازی محله ها را خواهیم داشت. 

استاندار البرز گفت: شهرداری ها با تبیین گری و اطلاع رسانی در خصوص ضرورت نوسازی بافت های فرسوده، اعطای پروانه رایگان و مشوق های ساخت، جلب مشارکت انبوه سازان و تجمیع ریزدانه ها، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. 

وی افزود: احیای بافت فرسوده و ساماندهی ساخت و سازها بواسطه این اقدام، گام بزرگی در جهت تولید مسکن و حل معضلات اجتماعی است. 

عبداللهی گفت: به طور مثال شهرهای نظرآباد با ۱۶۷ هکتار و کمالشهر با ۲۲۴ هکتار بافت فرسوده، سهم قابل توجهی در بافت ناکارآمد و فرسوده استان را دارند.

وی افزود: شهرداری ها باید کارگروه ویژه احیای بافت های فرسوده و ستاد فرعی بازآفرینی شهری را راه اندازی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز