خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

در ایذه به دلیل نبود سرویس بهداشتی مردم به ناچار به اماکن عمومی مراجعه می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۲۹۷

یکی از عمده مشکلات مردم، کسبه، روستائیان و خصوصا میهمانان و مسافرینی که برای ساعتی باید وقت خود را در شهر ایذه بگذرانند، نبود سرویس بهداشتی است. مردم ایذه ضمن مطرح کردن این معضل اجتماعی، نگران جایگاه فرهنگی شهر خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، یکی از عمده پرسش های معمول خیابانی در شهر کوچکی مانند ایذه این است: سرویس بهداشتی کجاست! چالشی اجتماعی_فرهنگی که با توجه به جایگاه میهمان پذیر بودن ایذه، باعث گلایه مندی عمومی شده، به گونه‌ای که نگران جایگاه فرهنگی شهر خود هستند. 

برخی مشاغل به گونه‌ای هستند که زمان زیادی را از ما در خیابان و یا محیط شهری تلف می‌کنند. یا همراه ما کودکانی هستند که تاب خیلی از مسائل را ندارند و از آنجا که سخت می‌شود آنها را در پذیرش موضوعی مانند نبود سرویس بهداشتی قانع کرد، باید متولیان امور خدماتی و بخصوص شهرداری ها تلاش کنند حداقل محیط شهری تحمل پذیرتری  برای این طبقه ایجاد کنند.  

بابک رضایی « بختیاری» کارشناس فرهنگی می‌گوید: یکی از موارد مهم در توسعه زندگی شهری، ایجاد زیرساخت‌هایی در حوزه خدمات اجتماعی مانند پارک، فضای سبز، سینما، بوستان، فرهنگسرا و سرویس‌های بهداشتی است. 

او می‌افزاید: گسترش شهرها از نظر فیزیکی و صدور مجوز ساخت و ساز در شهرهای بزرگ و کوچک، همیشه ملاک رشد شهری قلمداد نمی‌شود. شهرها در پس چهره زیبا و خیابان های پر از آمد و شد خود، همواره تلاش دارند تا چهره زشت خود را از نگاه رسانه‌های جمعی مخفی نگه دارند. این تصویر نازیبا زمانی دیده و به چشم می‌آید که مجبور باشید به عنوان مثال در شهری مانند ایذه در یک خیابان سراغ سرویس بهداشتی را بگیرید و به شما آدرس مسجد، پاساژ، مطب دکتر را بدهند. 

غلام حسین عالیپور فعال مدنی هم می‌گوید: ایذه یکی از مراکز اصلی گردشگری در کشور محسوب می‌شود و شهر ایذه به عنوان مرکز این شهرستان روزانه شاهد رفت و آمدهای بسیاری است. در کنار خود مردم ایذه، روستاییان، مسافران شهرهای نزدیک و گردشگران بسیاری به این شهر رفت و آمد دارند. یکی از عمده دغدغه‌های این افراد در طول اقامت کوتاه مدت خود در شهر، نبود سرویس بهداشتی است. موضوعی که بارها نه تنها به شکل گیری یک خاطره بد برای گردشگران تبدیل شده، بلکه خود مردم ایذه را نیز کلافه کرده است. 

یکی از اهالی ایذه در تماس با ایلنا می‌گوید: برای شهری با این همه پیشینه تاریخی زیبنده نیست مسافر و میهمانش را اینگونه سرگردان رها کند. چقدر باید به مسافر و خانواده‌ای که وارد شهر ما شده آدرس مسجد و پمپ بنزین و پارک‌ها را بدهیم. یعنی شهرداری ایذه توان ایجاد چند چشمه سرویس بهداشتی را هم ندارد. 

او افزود: چند سال پیش یک سرویس بهداشتی در مرکز شهر ایجاد شد که متأسفانه همیشه بسته است.

یکی از کارکنان بهداشت نیز در این باره به ایلنا گفت: هر روز شمار زیادی از مردم سطح شهر بدلیل نبود سرویس بهداشتی به مرکز بهداشت شماره۲ واقع در میدان امام مراجعه می‌کنند. در صورتیکه اینجا مختص بیمارانی است که برای دریافت آزمایش آمده‌اند. همین تجمع باعث اختلال در کار آزمایشگاه و مراجعین می‌شود.

یکی از کسبه بازار ایذه نیز گفت: اینکه مدام به مردم بگوییم سرویس بهداشتی ما شخصی است خجالت می کشیم.

ایمان نوروزی منش، رئیس مرکز بهداشت ایذه با تایید این موضوع که شکایات بسیاری از طرف مردم  و ساکنین حاشیه بازار ایذه تاکنون دریافت کرده‌اند، گفت: موضوع سرویس  بهداشتی تعطیل شده در مرکز شهر که مربوط به شهرداری می‌شود را پیش از این در شورای سلامت شهرستان مطرح کردیم و مصوب شد که مشکلات آن رفع و بازگشایی شود. 

نوروزی افزود: پس از ابلاغ مصوبه شورای سلامت، این سرویس بهداشتی در ماه‌های گذشته برای چند روزی بازگشایی شد، ولی بر اساس گزارشات دریافتی متوجه شده‌ایم که دوباره تعطیل شده است.

او ادامه داد: بعد از شورای تأمین، مصوبات شورای سلامت از مهم ترین موضوعات قابل اجرا و پیگیری هستند. شهرداری به ما گزارش باز بودن می‌دهد در حالی این طور نبوده و بر اساس گزارشات، خلاف گفته شهرداری به ما اعلام شده است. در هفته آتی نیز پیگیری خواهیم کرد. 

نوروزی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایلنا که تکلیف شهر میهمان پذیری که تا دو ماه دیگر باید خود را آماده تعطیلات نوروزی کند چیست، گفت: هفته آینده کارگروهی در فرمانداری تشکیل خواهیم داد و به شکل جدی این موضوع را مورد بررسی و پیگیری قرار خواهیم داد. 

او تصریح کرد: به دلیل نبود سرویس بهداشتی، مردم به ناچار به مرکز بهداشت شماره ۲ مراجعه می‌کنند.

در ادامه پیگیری های صورت گرفته و درخواست های مردمی، هیچ کدام از اعضای شورای شهر و همچنین مسئول معاونت خدمات شهری شهرداری ایذه به تماس‌های خبرنگار ایلنا پاسخ نداد.

در ایذه به دلیل نبود سرویس بهداشتی مردم به ناچار به اماکن عمومی مراجعه می‌کنند

 

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز