خبرگزاری کار ایران

با رضایت خانواده؛

کودک 10 ساله در قزوین نجات بخش بیماران نیازمند پیوند عضو شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۱۱۱

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پیکر دختر 10 ساله ساکن بندرانزلی، برای اهدا عضو، از مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی قزوین، به تهران اعزام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حبیب اله شجاعی نژاد با اشاره به اهدای عضو جانبخش 10 ساله که در قزوین دچار مرگ مغزی شده بود، گفت: این هشتمین مرگ مغزی منجر به اهدا عضو امسال در استان قزوین محسوب می‌شود.

 مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: با وجود رسیدگی‌های کادر پزشکی و اقدامات درمانی و تلاش‌هایی که برای نجات جان این فرد انجام شد، متأسفانه مرگ مغزی وی در پنجم دی ماه توسط کارشناسان پیوند و تیم تایید دانشگاه تأیید شد.

این مسئول عنوان کرد: با رضایت خانواده بزرگوار این جانبخش و هماهنگی‌های لازم توسط علی چگینی، کوردیناتور تیم پیوند، یک روز بعد از مرگ مغزی متوفی، کبد و کلیه‌های وی، به بیماران نیازمند اهدای عضو اهدا شد.

درحال حاضر حدود 25 هزار بیمار در صف دریافت عضو قرار دارند و هر فرد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت نفر از این افراد را به زندگی بازگرداند.

علاقمندان برای فرهنگ سازی در این حوزه و دریافت کارت اهدای عضو می‌توانند شماره ملی خود را به 3432 ارسال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز