خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

کارگران و استادکاران ساختمانی از  ابتدایی ترین حق خود محروم هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۴۵۰

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان گفت: امروز ۱۵۰۰ کارگر ساختمانی در شهر گرگان مشکل بیمه دارند ضمن اینکه این افراد از  مظلومین و زحمت کشان جامعه  و محروم از حق خود هستند مجلس شورای اسلامی تاکنون اقدماتی برای آنها نکرده است.

جواد کمیزی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در هفته‌های اخیر طرح دو فوریت استفساریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی را تصویب کرد که متاسفانه این طرح در راستای تضعیف همان مصوبه قبلی  برای کارگران ساختمانی اصلا خبر خوبی نیست. چرا که موارد تامین مالی مصوبه که از ارکان اصلی آن است را به چالش کشیده و کم می‌کند.

وی ادامه داد: بسیاری از کارگران ساختمانی به جهت درآمد پایین امکان پرداخت حق بیمه آزاد را ندارند و در این شرایط  ناچار به تخصیص سهمیه بیمه کارگران ساختمانی هستند. انتظار می‌رود دولت و مجلس اقدماتی جدی برای افراد انجام دهند.

کمیزی افزود: متاسفانه مشکل تخصیص بیمه کارگران ساختمانی با قانون جدید حل نشد و حتی بیمه پردازان فعلی را هم به چالش کشید و ضمن اینکه سازمان تامین اجتماعی را هم با کمبود منابع  روبرو خواهد کرد. بیمه یکی از ملزومات شغل کارگران ساختمانی است و مجلس شورای اسلامی برای کارگران ساختمانی  هیچ قدمی برنداشته است.

وی یادآور شد: مشکل کارگران ساختمانی عدم اجرای قانون از سوی سازمان تأمین اجتماعی است و متاسفانه همیشه برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی بهانه‌ای دارند و قصه ناتمام بیمه کارگران ساختمانی همچنان ادامه دارد.

وی گفت: متاسفانه  کارگران ساختمانی در معرض بیشترین خطرات حوادث ناشی از کار قرار دارند که بیش از ۵۰ مرگ و میر و از کارافتادگی در کارگران ساختمانی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز