خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

چشم امید کارگران ساختمانی به مجمع تشخیص مصلحت نظام است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۶۳۷

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری کارگران و استاد کاران ساختمانی گلستان گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰ کارگر ساختمانی در استان منتظر بیمه هستند و چشم امید کارگران ساختمانی به مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

علی اصغر دهسنگی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: مصوبه‌ی اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی مجلس به شورای نگهبان رفت که شورای نگهبان به آن ایراد وارد کرده و مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است. امیدواریم مجمع تشخیص مصلحت نظام هم هرچه سریع‌تر به نفع کارگران ساختمانی نظر خود را اعلام کند.

وی ادامه داد: کارگران ساختمانی موافق طرح نیم تا ۶ درصدی هستند که بعد از کارشناسی های دقیق نوشته شده است و این طرح نمونه دقیق عدالت است. انتظار داریم مسئولین و نمایندگان مجلس به وعده‌‌هایی که داده‌اند عمل کند و کارگران ساختمانی بتوانند تا پایان سال بیمه شده و از حق اجتماعی خود استفاده مطلوب را ببرند.

وی تصریح کرد: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی اعلام  می‌کند که منابع ندارم و برای بیمه کارگران ساختمانی بین ۱۶ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و این در حالیست که کارگران و کارفرمایان براساس قانون حق خود را به موقع پرداخت می‌کنند. کارگران ساختمانی درآمد کافی و امنیت شغلی ندارند و مرگ و حادثه در کمین آنهاست، بیمه کمترین حق و حقوق این افراد است.

دهسنگی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰ کارگر ساختمانی در گلستان منتظر بیمه هستند و متاسفانه تعداد زیادی از کارگران در استان به دلایل واحی بیمه آنها قطع شده است. امیدواریم مجمع مصلحت تشخیص مصلحت نظام نور  امید را در دل جامعه کارگران ساختمانی زنده کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر طرح ماده ۵ کارشناسی خوبی شده است و مطمئنا طرح دیگری نمی‌تواند مشکل بیمه کارگران ساختمانی را حل کند. مجلس شورای اسلامی در ماه‌های پایانی کار خود قرار دارد و امیدواریم با تصویب طرح جامع و کاملی که نمونه بارز عدالت است و توسط کمیسیون اجتماعی هم مصوب شده به کارگران ساختمانی کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز