خبرگزاری کار ایران

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

انحصار در میدان میوه و تره‌بار شکسته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۵۴۷

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در نشست ملی رؤسای سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری‌های کشور که به میزبانی شهرداری شیراز برگزار شد، گفت: بسیاری از مشاغل، سال‌ها از جای خود تکان نخورده بودند اما مدیریت شهری توانسته با فراهم کردن زیرساخت‌ها و با کمترین تشویش، مشاغل را ساماندهی کند.

به گزارش ایلنا، محمدتقی تذروی با بیان اینکه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی در جایگاه خوبی قرار دارد، گفت: بسیاری از مشاغل، سال‌ها از جای خود تکان نخورده بودند اما مدیریت شهری توانسته با فراهم کردن زیرساخت‌ها و با کمترین تشویش، مشاغل را ساماندهی کند.

وی با تأکید بر این موضوع که دستفروشی جزو شغل محسوب می‌شود و باید آن را ساماندهی کرد، افزود: با ساماندهی چنین مشاغلی می‌توان نام شغل را به آنها اطلاق کرد، بنابراین دستفروشی یک شغل محسوب می‌شود و ما در حال ساماندهی آن هستیم.

در میدان دوم میوه و تره‌بار سرجمع یکهزار غرفه ایجاد می‌شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز از ایجاد شهرک صنفی خبر داد و گفت: در توسعه میدان میوه و تره‌بار ۱۰۰ غرفه و در میدان دوم میوه و تره‌بار سرجمع هزار غرفه ایجاد می‌شود که انحصار در میدان میوه و تره‌بار شکسته می‌شود.

مسعود زارعی  با بیان اینکه در این‌گونه نشست‌ها باید مباحث کاربردی و تجربیات به اشتراک گذاشته شود عنوان کرد: یکی از رویکردهای اساسی در شورای ششم، نگاه به موضوعات خدمات شهری و ساماندهی مشاغل مزاحم و رفع سد معبر به‌عنوان مطالبات مردم در کلان‌شهر شیراز است که با رویکردهای خدماتی ۷۲ رویکرد تعریف‌شده و در دستور اجرا است.

زارعی با بیان اینکه این ۷۲ رویکرد، جلوه‌ای از خدمات‌رسانی به مردم است، افزود: از معیشت تا رضایتمندی مردم همگی در معاونت محیط زیست و خدمات شهری تعریف‌شده است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورا خاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد ۹۲۱ پروژه در برنامه کمیسیون دیده‌شده است که بر اساس ۱۵ محور مهم دنبال می‌شودد و این حجم از پروژه نشان‌دهنده این مطلب است که ۷۰ درصد اقدامات در شهر شیراز خدمات شهری است.

زارعی با بیان اینکه فرصت‌های کمیسیون روی این ۱۵ کلیدواژه است دنبال می‌‌شود، خاطرنشان کرد: احداث بازارچه و ساماندهی مشاغل مزاحم دو مورد از این کلیدواژه‌ها است و ازآنجایی‌که در شهر شیراز ۴۳ بازارچه فعال هستند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: اگر شهرداری‌های قرار است خدمتی ارائه کنند باید یک مسیر مستقیم تعریف شود و این موضوع معادلات اقتصادی و سازوکار خودش را دارد.

وی با بیان اینکه در تعریف مشاغل مزاحم از محدوده شهری باید ۲۵ رده شغلی از شهرها خارج شوند و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز شورای ششم توجه ویژه‌ای به این مهم دارد، خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا به امروز ۱۲ لایحه مربوط به سازمان ساماندهی مشاغل با توجه به اهمیت معیشت و ساماندهی در کمیسیون خدمات شهری مطرح و در شورا تائید شده است.

زارعی از تحول جدی در حوزه خدمات شهری کلان‌شهر شیراز سخن گفت و عنوان کرد: در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵، شاهد راه‌اندازی کارگروه رفع موانع تولید هستیم و نماینده تمام اختیار دستگاه‌های در این کارگروه حضور دارند تا برای انتقال مشاغل مزاحم و زیرساخت‌ها اقدام کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز همچنین از ایجاد شهرک صنفی خبر داد و گفت: در توسعه میدان میوه و تره‌بار ۱۰۰ غرفه و در میدان دوم میوه و تره‌بار سرجمع هزار غرفه ایجاد می‌شود که انحصار در میدان میوه و تره‌بار شکسته می‌شود.

انحصار در میدان میوه و تره‌بار شکسته می‌شود

طرح از مزرعه تا سفره از طرح‌های ابتکاری شهرداری شیراز و موردتوجه وزارت کشور است

در ادامه معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه یکی از طرح‌های ابتکاری شهرداری شیراز طرح از مزرعه تا سفره بود که موردتوجه وزارت کشور قرار گرفت، گفت: قرار است این طرح را در حضور معاون اقتصادی وزیر کشور تشریح کنیم تا در صورت امکان به‌عنوان یک الگو در کشور مطرح شود.

غلامرضا غلامی  ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه خدمات شهری و ساماندهی مشاغل در شیراز گفت: یکی از طرح‌های ابتکاری شهرداری شیراز طرح از مزرعه تا سفره بود که موردتوجه وزارت کشور قرار گرفت و قرار است این طرح را در استانداری فارس در حضور معاون اقتصادی وزیر کشور تشریح کنیم تا در صورت امکان به‌عنوان یک الگو در کشور مطرح شود.

وی مهم‌ترین هدف از این کار را کمک به معیشت مردم و ساماندهی امور کشاورزی دانست و افزود: سازمان‌های ساماندهی می‌توانند این موارد را دنبال کنند تا مردم از این موارد بهره‌مند شوند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز اضافه کرد: شورای ششم شهر شیراز مصوبات خوبی در راستای در اختیار گذاشتن غرفه‌های عرضه محصولات کشاورزی به تعاون کشاورزی در راستای عرضه محصولات این حوزه باقیمت و کیفیت مناسب داشته است.

انحصار در میدان میوه و تره‌بار شکسته می‌شود

ایجاد وحدت رویه با نشست های تخصصی در سطح ملی

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز  نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از طرح‌های ابتکاری شهرداری شیراز گفت: نشست‌های تخصصی در سطح ملی می تواند وحدت رویه در کشور ایجاد و فرآیند اقدامات را همسو کند.

پژمان شفیعی با بیان اینکه شیراز پیشنهاد دهنده این جلسات تخصصی در سطح ملی است و بر تداوم آن اصرار دارد، اظهار کرد: آسیب شناسی گذشته نشان می‌دهد حلقه مفقوده موفقیت در حوزه تنظیم بازار و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، وحدت رویه کشوری در اجرای برنامه‌هاست.

وی تبادل نظرات و اشتراک تجربیات را زمینه ایجاد رویه و همسویی در اجرای برنامه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد : شیراز در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام داده و آمادگی دارد با تداوم نشست‌های تخصصی بستر ایجاد وحدت رویه را در سطح ملی فراهم سازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز