خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

پیگیر احداث فضاهای فرهنگی در شهر جدید مهرگان خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۳۷۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در راستای پیگیری مطالبات مردمی مبنی بر احداث فضای فرهنگی در مهرگان نشستی با حضور شورای شهر و شهرداری مهرگان و محمدیه خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، حسین براتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ساخت کتاب‌خانه در شهر جدید مهرگان گفت: آبان ماه سال ۹۹ در جلسه‌ای که با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل فرهنگ و ارشاد، اداره کل کتاب‌خانه‌های عمومی و فرمانداری‌های مرتبط در استانداری قزوین برگزار شد، مصوباتی در این زمینه اتخاذ شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: در بند ۳ مصوبه که مربوط به احداث فضاهای فرهنگی در مهرگان است آمده که از کل زمین ۴۵۰۰ مترمربع، ۵۰۰ مترمربع برای احداث کتاب‌خانه و ۵۰۰ مترمربع هم برای احداث واحد بسیج منظور خواهد بود که باید تغییر کاربری آن انجام شود.

وی اضافه کرد: باید اداره کل راه و شهرسازی با هزینه خود کتاب‌خانه و شهرداری محمدیه هم با هزینه خود واحد بسیج را در قالب مساعدت یک درصد اجرایی کند و بهره‌بردار کتاب‌خانه هم اداره کل ارشاد استان خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از همان ابتدا پروژه را جهت اجرایی شدن آن با اداره کل راه و شهرسازی استان دنبال کرده و حتی به مبادله موافقت‌نامه هم رسیده است اما به دلایلی نامشخص به مرحله عملیاتی سازی نرسیده که این موضوع حتما پیگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: قطعا ایجاد فضاهای فرهنگی در نقاط مختلف استان، دسترسی متقاضیان را تسهیل کرده و ارتقای بیش از پیش سطح دانش مردم را در پی خواهد داشت.

براتی عنوان کرد: از ۱۹ مجتمع فرهنگی که در اختیار مجموعه اداره کل ارشاد استان قرار دارد، حدود ۱۴ مجتمع توسط اداره کل راه و شهرسازی استان احداث شده، درواقع اداره راه و شهرسازی از آنجا که دستگاه تخصصی در حوزه ساخت و ساز است معمولا مجری پروژه بوده و دستگاه‌های مختلف دیگر، بهره‌بردار پروژه مربوطه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز