خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر کرمانشاه مطرح کرد؛

برخورد با خاطیان شورا باید در دستور کار قرار گیرد نه انحلال

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۵۹۴

رئیس شورای شهر کرمانشاه گفت: برخورد با خاطیان در شورای شهر باید در دستور کار شورای حل اختلاف قرار گیرد و انحلال خارج از چارچوب قانونی بی احترامی به رای مردم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، خسرو زرفشانی در نشست خبری امروز با خبرگزاری های استان  با اشاره به شرایط حاکم بر شورای شهر کرمانشاه اظهار داشت: اینکه شورا نمی‌تواند پاسخگوی خواسته‌های مردم باشد به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی در ادامه با اشاره به موضوع مطرح شده از سوی استاندار کرمانشاه مبنی بر احتمال انحلال شورا گفت: در هر صورت وجود شورای شهر با هر شرایطی از بی‌شورایی بسیار بهتر است و لذا رفتن به سمت انحلال شورا جز خسارت فایده ای دیگری ندارد.

وی با اشاره به تجربه دور سوم شورا و انحلال آن گفت: بعد از انحلال شورا شهر کرمانشاه در دوره سوم، ساختمان‌های ملکی ما به تاراج رفت، تسهیلات ۲۰ میلیون دلاری (۱۴.۶ میلیارد تومان) که از بانک جهانی برای اصلاح بافت فرسوده شهری دریافت کرده بودیم صرف کارهای دیگری مثل بازسازی خیابان مدرس و حقوق و مزایای کارکنان شد و بدهی ۴۰ میلیارد تومانی را برای شهرداری رقم زد.

رئیس شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه اختلاف نظر در تمامی پارلمان‌های دنیا وجود دارد، افزود: شورای شهر کرمانشاه نیز از این قاعده مستثنی نیست ولی اینکه عده‌ای از اعضا تخلف می‌کنند و همه اعضا باید پاسخگو باشند درست نیست.

زرافشانی افزود: انحلال شورا، خارج از چارچوب قانون بی‌احترامی به رای مردم است و موجبات عدم مشارکت بالا در انتخابات بعدی شورا‌ها را رقم خواهد زد. 

وی تصریح کرد: قانون‌گذار در قانون انتخابات شورا هفت نفر را به عنوان عضو علی‌البدل در نظر گرفته که اگر حتی ۱۰ نفر از اعضای شورا، شرایط نمایندگی را نداشته باشند و تحت هر عنوانی خارج شوند هفت نفر عضو علی‌البدل وارد شورا شده و با یک نفر عضو باقیمانده جلسه رسمیت خواهد یافت.

زرافشانی تاکید کرد: اگر دستورات اتخاذ شده در شورای حل اختلاف بدون مماشات و عادلانه باشد و با اعضای خاطی شورا که با عدم حضور، جلسات را از رسمیت می‌اندازند برخوردی قاطع شود مطمئنا سایر اعضا نیز متوجه خواهند شد و اشتباهات بیشتری شکل نخواهد گرفت. 

وی با اشاره به هشدار استاندار به انحلال شوار گفت: برخورد قانونی همواره راه‌گشای مسائل بوده و هست و اگر تشکیل جلسه نیز بر اساس این هشدار بوده یعنی الزامات قانونی توانسته این افراد را به وظایف شان آگاه کند و در این زمینه برخورد قانونی با فردی که به وظیفه خود عمل نمی‌کند راهگشاست و انحلال تیم شورا چاره‌کار نیست.

رئیس شورای شهر کرمانشاه در پایان با اشاره به جلسه اخیر شورای شهر کرمانشاه گفت: در جلسه اخیر شورای شهر کرمانشاه تعدادی لوایح مورد بررسی قرار گرفت، که مشخص شد بعضی از لوایح شهرداری از جمله شهربازی کرمانشاه منع قانونی دارد و با توجه به اینکه سرمایه‌گذار قبلی هنوز خلع ید نشده نمی‌توان این پروژه را به سرمایه‌گذار دیگری واگذار کرد و در این زمینه شورای شهر در رسیدگی به آن کوتاهی نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز