خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در دیدار با وزیر صنعت عمان:

آمادگی جهش در روابط فارس و عمان در همه زمینه ها داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۵۷۱

استاندار فارس با تاکید بر اینکه آمادگی جهش در روابط فارس و عمان در همه زمینه ها را داریم، گفت: در نگاه مردم ایران و به ویژه فارس و شیراز کشور عمان و مردم آن مردمانی با اخلاق، با اصالت و انسان هایی اهل اعتدال شناخته شده‌اند.

به گزارش ایلنا، محمدهادی ایمانیه در دیدار با قیس بن محمد الیوسف وزیر صنعت عمان در شیراز، افزود:آمادگی داریم که با اتاق بازرگانی عمان نسبت به قبل همکاری جدی تری داشته باشیم.

وی افزود: ما در شیراز تولید دارو، سرم و تجهیزات پزشکی داریم و در ارتباط با تولید دارو و صنایع دارویی نیز آماده همکاری با کشور عمان هستیم.

استاندار فارس ادامه داد: در نگاه مردم ایران و به ویژه فارس و شیراز کشور عمان و مردم آن مردمانی با اخلاق، با اصالت و انسان هایی اهل اعتدال شناخته شده‌اند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه فارس حدود پنج میلیون جمعیت دارد و امکانات جغرافیایی این استان و چهار فصل بودن آن باعث شده در عرصه‌های کشاورزی، باغداری، گردشگری و مسائل مرتبط با صنعت و معادن یکی از استان های پیشرو باشد، در تمام این امور با هماهنگی و حمایت دولت زمینه همکاری فراهم است.

استاندار فارس، با بیان اینکه سطح ارتباط ایران و عمان متناسب با میزان علاقمندی مردم کشورمان به کشور عمان و مردمان آن نیست افزود: انتظار است که در سفر امروز هیات تجاری عمان به فارس شاهد جهش روابط فارس و عمان در زمینه های مختلف همکاری باشیم.

 ایمانیه گفت: با توجه به وجود منطقه ویژه اقتصادی و شهر سلامت شیراز، آماده هرگونه همکاری در زمینه تامین زمین و صدور مجوزها جهت سرمایه گذاری هستیم.

قیس بن محمد الیوسف نیز در این دیدار، روابط ایران و عمان را عمیق، استراتژیک و تاریخی دانست و افزود: سفر اخیر سلطان عمان به ایران (خرداد 1402) نیز بیانگر اهمیت این روابط است. 

وی ادامه داد: هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان در این ضمن اینکه بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی تاکید کردند اما این روابط را در افق مورد نظر ندانست و معتقد بود که روابط اقتصادی ۲ کشور همپای روابط سیاسی رشد و پیشرفت نکرده است.

وی اظهار کرد: امروز نیز ما در استان فارس و شهر شیراز حضور یافته ایم تا نقطه نظرات و دیدگاه مسئولان استان را در جهت گسترش روابط دو جانبه بشنویم و گاهی در جهت تقویت روابط تجاری برداریم.

وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری سلطنت عمان گفت: روابط مسقط و شیراز نیاز به هیچ توضحی ندارد و بسیار مستحکم است و بیشترین تجار و بازرگانانی که به عمان می آیند از شیراز هستند اما ما به دنبال گسترش این روابط هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز