خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان خبرداد؛

حضور هیات بلند پایه اقتصادی و تجاری عمان در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۶۰۹

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: همزمان با برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و عمان در تهران؛ هیات بلند پایه اقتصادی و تجاری عمان به شیراز سفر خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی در جلسه هماهنگی حضور هیات بلند پایه اقتصادی و تجاری کشور عمان در شیراز در اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: این اجلاس روز 15 آذرماه جاری در تهران برگزار می شود و هیات 30 نفره اقتصادی و تجاری از کشور عمان به سرپرستی وزیر تجارت، صنعت و سرمایه گذاری کشور عمان در این اجلاس حضور دارند.

وی با بیان اینکه رئیس اتاق بازرگانی عمان، رئیس شورای مشترک ایران و عمان و اعضای شورای بازرگانی مشترک عمان و ایران این هیات را همراهی می کنند افزود: این هیات اقتصادی و تجاری روز پنج شنبه 16 آذرماه در شیراز حضور دارند که برنامه های متعددی از جمله دیدار با استاندار فارس، دیدار با صنعتگران - تولید کنندگان و بازرگانان استان، بازدید از واحدهای صنعتی - گردشگری و صادراتی، برگزاری جلسات B 2 B، پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: کلان شهرهای دیگری درخواست حضور این هیات اقتصادی تجاری عمان در استان ها را داشتند که این هیات عمانی علاقه مند به حضور در شهر شیراز بودند و این مهم بیانگر اهمیت شهر شیراز برای عمانی هست لذا علیرغم محدودیت زمان، تلاش می کنیم برنامه ریزی مناسب جهت بهره برداری حداکثری از این سفر و حضور داشته باشیم.

رازقی اضافه کرد: در پایان این اجلاس مشترک سند همکاری امضا خواهد شد که بر اساس جلسات با همتایان عمانی، دستاورد این اجلاس توافقات خوبی در بخش های مختلف از جمله مراودات مالی و بانکی، سرمایه گذاری، رفع مشکلات حمل و نقل به ویژه حمل و نقل دریایی با هدف افزایش مراودات تجاری بین دو کشور ایران و عمان خواهد بود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس در ادامه با اشاره به فرصت ویژه بازرگانان ایرانی و فعالان اقتصادی فارس برای گسترش معادلات تجاری با کشور عمان عنوان داشت: کشور عمان ارتباط خوبی با سایر کشورها دارد و این درحالی است که هم اکنون با 21 کشور عمان تعرفه ترجیحی صفر دارد که در این سفر فرصت منحصر به فردی برای ارتباط دهی و آشنایی صنعتگران و تولید کنندگان استان فارس که آمادگی دارند کالاهای نیم ساخته را در عمان تکمیل و صادرات کنند، فراهم خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این زمینه وزیر تجارت، صنعت و سرمایه گذاری عمان امکانات ویژه ای را جهت واحدهای تولیدی ایرانی که قصد دارند در عمان عملیات تکمیل محصول خود را نهایی و صادرات را انجام دهند، اختصاص داده است که تلاش شده با نظر کمیته سه نفره فضای حضور و فعالیت فعالان اقتصادی ایرانی در کشور عمان تسهیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز