خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

معلمان باید از ایجاد استرس در فضای کلاس دوری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۳۰۳

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم باید در کلاس درس از خشم، عبوس بودن و ایجاد فشار روانی دوری کرده و با محبت و روی خندان مطالب را به دانش‌آموزان منتقل کند و با دیدن اشتباهات کوچک دانش‌آموزان فضای استرس‌زا ایجاد نکند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، همایش بزرگ نومعلمان دیار مینودری، صبح امروز با حضور مسئولین در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

حجت‌الله الماسی در این همایش گفت: معلمان می‌توانند با استفاده از پیوند عناصر آموزشی و تربیتی در کلاس درس تمدن‌سازی کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلم ماندگار انسانی عادل است که در تمام موارد از نمره دادن گرفته تا نوع نگاه، احوال پرسی، توجه به دانش‌آموزان یا برخورد با کوتاهی‌ها با عدالت رفتار کند و معلمی که به رشد و شایستگی دانش‌آموزان کمک کند، برای همیشه در یادها خواهد ماند.

وی عنوان کرد: معنادار کردن یادگیری اولین قدمی است که باید معلمان به آن توجه داشته باشند؛ زیرا یادگیری زمانی عمیق می‌شود که به مساله درونی و دغدغه یادگیرنده تبدیل شود.

این مسئول اضافه کرد: معلم برای نهادینه کردن مباحث درسی باید درس‌های جدید را با آموخته‌های قبلی و تجربه‌های ذهنی خود ترکیب کرده و به دانش‌آموز منتقل کند.

وی اظهار کرد: کلاس درس مانند باغ و معلم مانند باغبان است و باید با محبت کردن به دانش‌آموز در کلاس درس حاضر شده و از ایجاد استرس دوری کند.

الماسی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از عوامل ماندگاری معلمان، ایجاد آمادگی پیش از حضور در کلاس درس است و باید مطالب به نوعی به دانش‌آموزان منتقل شود که از فضای خشک مطالب فاصله گرفته شده و به ایجاذد انگیزه منجر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز