خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار اردبیل:

برای ۵۴/۶ درصد اراضی ملی و زراعی اردبیل سند تک برگی صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۹۰۸

معاون برنامه ریزی وتوسعه فرمانداری اردبیل گفت: برای ۵۴/۶ درصد اراضی ملی وزراعی شهرستان اردبیل سند تک برگی صادر شد.

به گزارش ایلنا، عبداله نعیمی در جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی شهرستان اردبیل با اشاره به عملکرد ۵۴/۶ درصدی صدور اسناد مالکیت تک برگی و مکانیزه برای اراضی کشاورزی و ملی شهرستان، از اهتمام و برنامه‌ریزی ویژه قرارگاه شهرستان برای تسریع در روند اجرایی طرح مذکور با همکاری و پای‌کار بودن همه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای تابعه با مدیریت و راهبری شخص بخشداران خبر داد.

وی با تشریح برخی مزایای سنددار شدن اراضی و در جهت بهره‌مندی حداکثری از این فرصت کم نظیر پیش آمده به ویژه رایگان بودن و تسهیل فرایند صدور اسناد اراضی کشاورزی، خواستار اطلاع رسانی گسترده به مالکین و روستاییان عزیز شهرستان شدند. 

معاون برنامه ریزی وتوسعه فرمانداری اردبیل همچنین با اشاره به حدنگاری، نقشه‌برداری یکپارچه و رفع تداخل بیش از ۹۵ روستا در سطح بخش‌های تابع، به همراهی و عزم جهادی اعضای قرارگاه بویژه مدیریت جهادکشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و شرکت‌های خصوصی طرف قرارداد اداره ثبت اسناد و املاک تاکید کرده و عمده مشکل کندی روند صدور اسناد مکانیزه کشاورزی در شهرستان اردبیل را پایین بودن مساحت قطعات زراعی اشخاص دانست.

تشکیل جلسات مستمر کارشناسی با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها ،لزوم اطلاع‌رسانی عمومی و گسترده به اهالی روستاها با بهره گیری از همه ظرفیت‌های شنیداری و دیداری، تجلیل از دهیاران نمونه و پای‌کار فرآیند صدور اسناد اراضی کشاورزی بخشی از تصمیات جلسه مذکور بود.

شایان ذکر است مجموع اراضی شهرستان اردبیل۱۹۱۷۸۱هکتار؛ شامل۹۴۱۸۱ هکتار اراضی زراعی(بعدرفع تداخل)و ۹۷۶۰۰هکتار اراضی ملی(بعد رفع تداخل) بوده که از این میزان تاکنون برای ۱۰۴۷۹۱ هکتار سندمالکیت تک برگی مکانیزه صادر شده است.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز