خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در آیین نواختن زنگ پژوهش:

ظرفیت پژوهشی برای رفع چالش‌ها و توسعه استان به میدان بیاید

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۷۶۱

استاندار گیلان زیربنای توسعه را پژوهش خواند و گفت: پژوهش ها باید کاربردی و علمی شود تا بتوان از طریق آنها مسائل و چالش ها را مرتفع کرده و در راستای توسعه از آن بهره برد که در گیلان این ظرفیت ها قابل توجه است و باید به میدان آید.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی  ظهر امروز (شنبه) در آیین نواختن زنگ پژوهش در دبیرستان شاهد کمیل رشت با تاکید بر اهمیت پژوهش افزود: دانش آموزان باید نقش پژوهش را جدی بگیرند و به اهمیت پژوهش های کاربردی واقف شده و بیاموزند که از ظرفیت پژوهش های علمی برای پیشبرد امور و رسیدن به موفقیت، بهره گیرند.

وی عنوان کرد: اگر آموزش های نظری، عملی، مهارتی و کاربردی در حوزه آموزش و پرورش باهم بکار گرفته شود، نتایج بسیار ارزنده ای بدنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: پژوهش از نظر امنیتی نیز بسیار با اهمیت است، رصد همه نقاط کشور از جمله مرزها به لحاظ فیزیکی کار دشواری است اما می توان با اقدامات پژوهشی به فناوری هایی نوینی دست یافت که این امور را بسیار تسهیل می کند، به عنوان مثال در ساخت ناوشکن دیلمان با بومی سازی تجهیزات این ناو این امکان فراهم شده که بتوان بصورت همزمان تمام محدوده دریای خزر از شمال و جنوب، شرق و غرب و نیز در فضا و زمین همه فعالیتها و تحرکات را رصد کرد.

عباسی ادامه داد: دانش آموزان در هر امری تحقیق و پژوهش را در اولویت قرار دهند، در دانشگاه نیز به همین صورت باید عمل شود و شناسایی استعدادها، نبوغ فکری و ارتقاء توانمندی ها از مسیر پژوهش میسر خواهد بود.

وی تاکید کرد: در سند تحول آموزش و پرورش نیز نقش پژوهش برجسته است و امیدواریم با توان دانش آموزان و اهتمام مدیر کل آموزش و پرورش دراستان شاهد باشیم که گیلان با شایستگی و توانمندهایی که در این حوزه دارد به رشد و توسعه مورد نظر دست یابد.

هفته پژوهش و فناوری استانی ۱۱ تا ۱۷ آذرماه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز