خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا البرز:

پیامک جعلی«من مامور پست هستم ابلاغ قضایی آوردم» را باز نکنید

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۲۴۹

رئیس پلیس فتا استان البرز به کاربران در خصوص کلاهبرداری تحت پوشش مامور اداره پست و پیگیری آنلاین بسته پستی با نصب اپلیکیشن هشدار داد.

به گزارش ایلنا از البرز، سرهنگ رسول جلیلیان با اشاره  به برخی کلاهبرداری ها با ترفند ارسال پیامک جعلی، اظهار کرد: ارسال این نوع پیامک ها همراه با لینک از سوی کلاهبرداران سایبری ترفندی برای گمراهی کاربران است.

وی اضافه کرد: هرگونه دریافت پیام مبنی بر ارسال مجدد بسته پستی از سوی مامور پست جعلی بوده و به قصد سوءاستفاده از اطلاعات شما است.

سرهنگ جلیلیان بیان کرد: پیام های ابلاغ قضایی برای کاربرانی که در سامانه ثنا ثبت نام کرده اند فاقد لینک است و ارسال هرگونه پیام حاوی لینک برای کاربران جنبه کلاهبرداری دارد.

وی یادآورشد : به منظور اطمینان بیشتر، کاربران می‌توانند به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی به آدرس https:‎//eblagh.adliran.ir مراجعه و از این طریق ابلاغ قضائی خود را بررسی کنند.

رئیس پلیس فتا البرز گفت: کلاهبرداران تحت عنوان مامور پست با ارسال پیامک هایی با عنوان ابلاغیه، ثبت شکایت ، بسته پستی و  امثال آن با لینک جعلی برای کاربران ارسال کرده و از ناآگاهی آن ها سوءاستفاده و اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی اضافه کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

سرهنگ جلیلیان  یادآور شد: کاربران بدون آگاهی مبلغ ناچیز درخواست شده را از طریق لینک ارسال شده پرداخت می کنند درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت می برند .

وی گفت: کاربران در صورت مواجهه با صفحات جعلی، مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز