خبرگزاری کار ایران

اعزام بالگرد برای مهار آتش در بخشی از جنگل‌های تنکابن مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۰۰۱

فرماندار تنکابن از اعزام یک فروند بالگرد برای مهار آتش در بخشی از جنگل‌های ۲ هزار تنکابن خبر داد.

به گزارش ایلنا، یاسر زندی افزود: این بالگرد حوالی ساعت ۱۷ امروز برای خاموش کردن آتش در جنگل‌های ۲ هزار منطقه " ملج مالانگاه " به پرواز در آمد منتهی پس از ۲ سورتی پرواز به علت تاریکی هوا موفق به اطفای حریق نشد.

این عرصه جنگلی عصر روز یکشنبه هفته گذشته هم دچار آتش سوزی شد منتهی بعد از ۲۴ ساعت تلاش شبانه روزی از سوی گروه های یگان حفاظت، هلال احمر، بسیج و سپاه و افراد طبیعت گرد بنا گفته مسوولان امر مهار و خاموش شده بود.

وی اظهار کرد: متاسفانه امروز حوالی ساعت ۱۰ صبح به علت وزش بادهای گرم پاییزی آتش نهفته در لابه لای درختان پوسیده و سرپا خشک دوباره شعله ور شد و به دیگر نقاط جنگلی سرایت کرد.

فرماندار تنکابن گفت: هم اینک از خلبان بالگرد خواسته شد در فرودگاه رامسر فرود آید تا بلکه برای فردا بتوان پس از آبگیری از دریا در چند سورتی پرواز این آتش را خاموش کرد.

زندی افزود: در زمان حاضر گروه های زیادی از مردم، هلال احمر، بسیج و سپاه و محیط زیست و افراد طبیعت گرد و کوهنورد در محل وقوع آتش سوزی حضور دارند و مشغول مهار آتش هستند.

برابر اعلام رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کجور نوشهر در بخشی از عرصه جنگلی این منطقه هم مرز میان حوزه منابع طبیعی نوشهر - رویان و کجور معروف به "شوراب" دچار آتش سوزی شده و طبق آخرین گزارش مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر این آتش سوزی هنوز مهار نشده است.

شهرستان تنکابن در خطه غربی مازندران، ۱۶۰ هزار هکتار جنگل و مرتع را تحت پوشش دارد. مازندران با ۲۴ هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز