خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت:

حریق ۱۲هکتار از جنگل های شفت/ درخواست بالگرد شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۸۷۷

فرماندار شفت از وقوع حریق در ۱۲ هکتار از جنگل های این شهرستان خبر داد و گفت: برای مهار حریق جنگل های شفت درخواست بالگرد کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا از شفت، مهدی نقدی با اشاره به جزییات آتش سوزی در شهرستان شفت، اظهار کرد: از دیروز صبح ۲ نقطه از جنگل‌های شفت دچار حریق شده بود که با تلاش نیروی مردمی، منابع طبیعی و بومیان منطقه یک نقطه مهار شد.

وی با اشاره به حجم وسیع آتش در یک نقطه دیگر جنگل های قسمت امامزاده اسحاق (ع) شفت، افزود: حریق از دیروز بعدظهر در این منطقه شروع شده و با توجه به تلاش های یگان حفاظت منابع طبیعی و کمک های بومیان منطقه تاکنون مهار نشده است.

فرماندار شفت از حریق حدود ۱۲ هکتار از جنگل های این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: در قسمتی از نقاط ارتفاعی جنگل های شفت ۲ هکتار طعمه حریق شده و در قسمتی دیگر حدود ۱۰ هکتار طعمه حریق شده که همچنان ادامه دارد.

نقدی با اشاره به صعب العبور بودن مسیر و دسترسی سخت منطقه دچار حریق شده، بیان کرد: منطقه درگیر آتش از جنگل های تحت حفاظت محیط زیست بوده و از مناطق ۴ گانه به شمار می رود و حفظ و نگهداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی از اعزام ۱۰ گروه انفرادی به منطقه دچار حریق شده شفت خبر داد و افزود: وزش باد، افزایش دما و خشک بودن برگ های پاییزی و همچنین عدم دسترسی مناسب اطفاء حریق در منطقه را دشوار کرده است.

فرماندار شفت با اشاره به تاکید استاندار مبتی بر پای کار آمدن مدیران کل و حضور میدانی به منطقه حریق شده شفت، اضافه کرد: همه دستگاه ها برای سرعت بخشی به روند اطفای حریق پای کار هستند.

نقدی با بیان اینکه مهار حریق در جنگل های شفت بدون آب پاشی هوایی ممکن نیست، گفت: برای مهار حریق جنگل های شفت از پایتخت درخواست بالگرد کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز