خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس به وزارت راه پیشنهاد داد؛

نام‌گذاری بزرگراه شیرازـ کوارـ فیروزآباد ـ فراشبند ـ جم به نام شهدای قشقایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۱۶۸

استاندار فارس با اشاره به رشادت‌های شهدای ایل بزرگ قشقایی، خواستار نامگذاری بزرگراه شیرازـ کوارـ فیروزآباد ـ فراشبندـ جم به‌نام شهدای قشقایی شد.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه با اشاره به رشادت‌ها و مبارزات تاریخی ایل بزرگ قشقایی و ضرورت توسعه و ترویج نام و یاد شهدا، گفت: به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده‌ایم تا این محور 260 کیلومتری بنام "شهدای قشقایی"، نامگذاری شود تا یاد و نام این عزیزان همواره در ذهن ها تکرار شود.

استاندار فارس با تجلیل از اقوام مختلف کشور و استان فارس بیان داشت: ایران اسلامی و استان فارس رنگین کمانی از حضور اقوام و طوایف و اقشار اصیل و رشیدی است که تاریخ این کشور را ساخته‌اند و امروز در کنار یکدیگر با وحدت و همدلی، پاسدار نظام و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی ادامه داد: اقوام ترک و لر و عرب و فارس در کنار تیره‌های مختلف و طوایف متعدد و آداب و رسوم ماندگار خود، فرصتی گرانبها و سرمایه‌ای الهی برای ایران اسلامی و استان فارس به شمار می‌آیند.

ایمانیه به اشاره به تقدیم بیش از 3000 شهید قشقایی برای استقلال و آزادی میهن اسلامی مان در سراسر کشور اظهار داشت: بزرگراه شیرازـ کوارـ فیروزآباد ـ فراشبندـ جم به طول 260 کیلومتر که هم اکنون بخشی از آن تکمیل شده و بخشی از آن در حال اجراست بنام شهدای عزیز قشقایی نامگذاری گردد و امیدواریم با توجه به روح حاکم بر دولت و وزارت راه و همچنین توجه وزیر راه و شهرسازی به استان فارس و پیوست های فرهنگی پروژه های عمرانی، این نامگذاری هرچه زودتر محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز