خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته دبیران اجرایی خانه کارگر:

خلأ وجود نماینده خانه کارگر در مجلس باعث شدیدترین حملات به کارگران شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۰۰۸

دبیر کمیته دبیران اجرایی خانه کارگر گفت: خلأ وجود دبیرکل خانه کارگر در مجلس باعث شد، شدیدترین حملات طرف‌داران سرمایه‌دارای وارد شود که نتیجه آن افزایش سن و سابقه بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به استان گیلان، نشست کنگره سراسری خانه کارگر (عادی و فوق‌العاده) با حضور ریاست و اعضا در مجتمع کارگران شهید امامی چمخاله برگزار شد.

محمدصادق محسنی‌کبیر در این نشست گفت: جلسه کمیته دبیران اجرایی با سه محوریت تغییرات اساس‌نامه، انتخابات مجلس و تحولات کارگری و تشکیلاتی برگزار شد.

دبیر کمیته دبیران اجرایی خانه کارگر ادامه‌داد: ضرورت تغییر یک‌بند اساس‌نامه مطرح شد، دبیران اجرایی نظرات خود را مطرح کردند و مصوب شد تا کلیات اساس‌نامه با قانون جدید منطبق شود، در قانون جدید امکان فعالیت سیاسی وجود ندارد و همه دبیران به تطبیق با قانون جدید رأی دادند.

وی درباره انتخابات و لزوم نقش‌آفرینی خانه کارگر تا قبل از اعمال تغییرات در اساس‌نامه گفت: نام‌نویسی دبیرکل خانه کارگر نهایی نشده اما از اعضایی که برای مجلس نام‌نویسی کرده‌اند حمایت می‌شود و در مواردی هم که عضو کاندیدا نشده از افرادی که تفکر هم‌سو دارند حمایت خواهد شد.

این فعال کارگری ادامه‌داد: در طول 20 سال گذشته بارها مسائلی مانند افزایش سن و سابقه مطرح شد؛ اما به لطف وجود نماینده کارگران، تصویب نمی‌شد؛ از این رو حمایت از اعضا برای حضور در مجلس ضرورت دارد.

وی سپس با بیان اینکه کشور به 10 منطقه تقسیم شده گفت: جلسات دبیران اجرایی به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و به‌دنبال افزایش شعب هم هستیم.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز