خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته بیمه و درمان خانه کارگر:

مدیریت مراکز درمانی به‌شکل سنتی کارایی ندارد/ به‌کارگیری اتباع به تامین اجتماعی آسیب زده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۰۰۳

دبیر کمیته بیمه و درمان خانه کارگر گفت: عدم کارایی حوزه درمان بیانگر عدم کارایی مدیریت و اداره مراکز به‌شکل سنتی است، مدیران به‌دلیل محدودیت اختیارات، توان تصمیم‌گیری را ندارند، باید در نحوه اداره مراکز بازنگری شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به استان گیلان، نشست کنگره سراسری خانه کارگر (عادی و فوق‌العاده) با حضور ریاست و اعضا در مجتمع کارگران شهید امامی چمخاله برگزار شد.

اکبر قربانی در این نشست گفت: در جلسه کمیته بیمه و درمان، موضوعات در سه گروه بررسی شد که شامل بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان، نحوه مدیریت مراکز درمانی و افزایش سن و سابقه بود.

دبیر کمیته بیمه و درمان خانه کارگر عنوان کرد: وضعیت درمان سازمان، جواب‌گوی بیمه‌شدگان نیست، شرایط به‌گونه‌ای است که انتظارات کمی و کیفی بیمه شده برآورده نمی‌شود و از این رو وجود بیمه مکمل برای بازنشستگان ضرورت دارد.

وی ادامه‌داد: قرارداد بیمه مکمل باید به‌نوعی باشد که بیمه شده حداکثر ظرف مدت 15 روز هزینه‌های خود را دریافت کند؛ از این رو بیمه‌گر نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند، جای بدهکار و طلب‌کار عوض شده، به ما چه ارتباطی دارد که سازمان حق خود را پرداخت کرده یا نکرده‌ است.

این مسئول عنوان کرد: به نظر می‌رسد بیمه آتیه سازان حافظ هیچ‌گونه ضریب خسارت بالاتر از حق بیمه را نمی‌پذیرد؛ باید در این حوزه کمیته‌ای تشکیل شود که مشخص کند، آیا همه هزینه‌های انجام شده را پرداخت کرده و اگر در سال‌هایی ضریب خسارت بیشتر از 80 درصد بود، نحوه عملکرد به چه شکل خواهد بود.

قربانی بیان کرد: رویکرد مسئولین درمان سازمان در توجیه ناکارآمدی درمان، کمبود پزشکان متخصص و عدم تمایل به کار در این مراکز اعلام شده‌است؛ مسابقه‌ای که بین مراکز درمانی دولتی و تأمین اجتماعی برای افزایش حقوق پزشکان برای حفظ آن‌ها ایجاد شده امری باطل است که نتیجه آن زیان به بیت‌المال و بیمه و به نفع پزشکان است.

وی ادامه‌داد: باید این موضوع توسط وزیر بهداشت و مدیرعامل سازمان که هر دو منتخب دولت هستند، حل شود، این موضوع حربه‌ای شده که مدیران و مسئولین درمان که خودشان پزشک هستند به اهداف خود در افزایش دست‌مزد پزشکان دست پیدا کنند و برخی نمایندگان کارگری هم در این دام افتاده‌اند.

دبیر کمیته بیمه و درمان خانه کارگر تاکید کرد: تأمین کادر درمان با معاونت درمان و مدیرعامل سازمان است که توانایی این کار را دارند، تأمین برخی متخصصین مانند سونوگرافی هم در این راستا است.

دولت در مصوبه اخیر مجلس تعهدات خود را کاهش داده است

وی سپس با اشاره به مصوبه اخیر مجلس برای افزایش سن و سابقه به‌دلیل ناترازی مالی صندوق‌ها گفت: دولت تا جای ممکن سعی کرده تعهدات خود را کاهش دهد که مخالف اصل 29 قانون اساسی است، سازمان تأمین اجتماعی بخشی از وظایف او را انجام می‌دهد.

این فعال حوزه کارگری تصریح‌کرد: افزایش سن و سابقه بدون درنظر گرفتن رأی شرکای اجتماعی عدم وجاهت و اقبال عمومی را به‌همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: ناترازی احساس می‌شود اما عدم این ناترازی که بعضاً به‌دلیل سوء مدیریت بوده با تغییر نظام بیمه‌ای حل نمی‌شود.

قربانی خاطرنشان کرد: به‌کارگیری کارگران افغانی بدون پرداخت حق بیمه در بیشتر موارد صدمات زیادی را به تأمین اجتماعی وارد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز