خبرگزاری کار ایران

برنامه ریزی برای درآمدهای پایدار در شرکت‌های آبفا مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۸۰۴

۹۹ درصد شهرها و ۸۷ درصد روستاهای آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب هستند

رئیس هیئت مدیره و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر برنامه ریزی برای درآمدهای پایدار در شرکت‌های آب و فاضلاب کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود علویان صدر در جلسه شورای مدیران شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، بابیان اینکه از همه فرصت‌های اقتصادی در جهت پیشبرد اهداف بایستی استفاده کرد، اظهار داشت: برنامه ریزی برای تامین درآمدهای پایدار یکی از درخواست ها از شرکت های آب و فاضلاب در کشور است که تا پایان سال باید عملیاتی شود.

وی با اعلام اینکه صنعت آب و فاضلاب قادر به ایستادن روی پای خود است، افزود: لازمه این امر توجه به چند مقوله از جمله اینکه بهترین تولید باید در اختیار مردم قرار گیرد است.

وی، پیشگیری از پرت آب در شبکه را عاملی مهم در درآمدهای پایدار عنوان کرد و گفت: در راستای جلوگیری از پرت آب اگر پهنه بندی و کنترل فشار آب در شبکه به درستی انجام شود، ۵۰ درصد از آب بدون درآمد مدیریت می شود.

رییس هیئت مدیره و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر ارتقای بهره وری در کنار بالابردن درآمدها اظهار کرد: توجه هدفمند به دارایی های فیزیکی رهاشده و سرمایه انسانی بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی، مدیریت عرضه در کنار مدیریت تقاضا را مهم ارزیابی کرد و گفت: با ایجاد حساسیت در مردم به لحاظ محدودیت در منابع آب، می توان تقاضا برای آب را مدیریت کرد.

در ادامه جلسه محمد اشرفی،رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با ارائه گزارش از روند تامین آب در شهرها و روستای استان اظهار داشت: ۹۹.۹۷درصد شهرها و ۸۷ درصد روستاهای استان تحت پوشش مستقیم شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

محمداشرفی تولید آب در استان را ۳۷۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: آذربایجان غربی جزو استان های دارای بیشترین جمعیت روستایی در کشور بوده و از ۲هزار و ۸۰۰ روستای آن، ۲ هزار و ۸ روستا از خدمات شرکت آب و فاضلاب برخوردار هستند.

به گزارش ایلنا، تعامل با آموزش و پرورش و بیان محدودیت های منابع آب در مدارس، بکارگیری دستگاه های کاهنده مصرف آب، کاهش الگوی مصرف از جزء به کل و استفاده از ظرفیت خیرین آبرسان از جمله موضوعات مورد تاکید رییس هیئت مدیره و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این جلسه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز