خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آبفا آذربایحان غربی؛

مشکلی در تامین آب شرب مشترکان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۱۴۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان ‎غربی گفت: با اقدامات انجام شده در سال‎جاری، تامین آب شرب مشترکان با جدیت دنبال می‌شود و هیچ مشکلی در تامین آب مشترکان وجود ندارد.

محمد اشرفی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد: تامین آب ۷۱۳ هزار مشترک شهری و ۳۲۰ هزار مشترک روستایی از طریق ۲۷۴ حلقه چاه در شهر‌ها و ۸۳۵ حلقه چاه در روستاها، ۱۴ دهنه چشمه در شهر‌ها و ۸۰۰ دهنه چشمه در روستا‌ها و ۳۸ رشته قنات در سطح روستا‌های استان انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۴۷ شهر و یک هزار و ۹۸۹ روستای استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند.

اشرفی، ظرفیت کل تولید آب در شهر‌های استان را ۱۱ هزار و ۹۰۰ لیتر بر ثانیه و در روستا‌ها را سه هزار و ۲۵۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و افزود: کاهش نزولات آسمانی در سال‎های اخیر موجب کاهش چشمگیر در دبی استحصالی از منابع زیرزمینی شده است.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‎غربی در این راستا و برای مقابله با این پدیده و تامین آب شرب مشترکان اقدامات مهمی را برنامه ریزی و در دستورکار خود قرار داه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‎غربی ۱۱۵ مورد مهندسی مجدد تجهیزات تأمین آب در چاه‎ها و چشمه‎ها را از جمله این اقدامات برشمرد و اظهار کرد: این اقدام منجر به پایداری تولید یا افزایش تولید آب در بیش از ۲۵۰ روستا با ظرفیت ۲۲۰ لیتر بر ثانیه شده است.

وی، مهندسی مجدد و افزایش تولید در سه واحد تصفیه‎خانه شامل تصفیه‎خانه ارومیه، ایواوغلی و پلدشت و افزایش تولید بیش از ۱۸۰ لیتر بر ثانیه، مکان‎یابی و آب‌یابی بیش از ۷۵ حلقه چاه و حفاری ۱۵ حلقه و عقد قرارداد حفاری برای ۵۰ حلقه چاه در سال‎جاری با اعتباری بیش از ۸ میلیارد ریال و پایداری تولید و افزایش تولید بیش از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه در سطح روستا‌ها و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه در سطح شهرها، بهسازی بیش از ۲۰ دهنه چشمه با دبی ۷۵ لیتر بر ثانیه و بهسازی ۱۵ حلقه چاه و افزایش تولید ۲۰۰ لیتر بر ثانیه و راهبری و اجرای قرارداد‌های بخش اجرایی پروژه‎های آبی با بیش از ۲۰۷ پروژه و اعتبار تخصیصی ۶۹۰ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال را از جمله اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب مشترکان آب در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز