خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صمت لرستان خبر داد؛

اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به لاستیک سازی خرم آباد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۶۰۱

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در راستای تامین زیرساخت های اولیه یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال مصوب سفر آذر ماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به استان برای طرح لاستیک سازی خرم آباد تخصیص یافته و هزینه شده است.

به گزارش ایلنا، بهمن جعفری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های مصوب سفر دولت یازدهم به استان در سال ۹۳، احداث کارخانه لاستیک سبک و سنگین بود، اظهار داشت: این کارخانه با ظرفیت سالانه ۵۰ هزار تن سال ۹۵ در محل شهرک صنعتی شماره سه خرم آباد در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار آغاز شد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری این طرح با مشارکت ۸۱ درصدی بخش خصوصی و ۱۹ درصدی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با خرید زمین از شرکت شهرک‌های صنعتی استان آغاز شد اظهار داشت: بخش زیادی از اراضی در اختیار تسطیح و خاکبرداری و اقدامات و پیگیری‌ هایی جهت تامین ماشین آلات و تجهیزات اروپایی به عمل آمد که به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه کماکان عملیاتی نشده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان داشت: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، توسط استاندار لرستان اجرای این طرح در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان قرار گرفت به گونه‌ای که جلسات متعددی در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) جهت ورودی جدی این سازمان و هزینه کردن سهم آورده برگزار و در نهایت، منابع مورد نیاز سهم سازمان در بودجه این شرکت در سال ۱۴۰۲ مصوب شد.

جعفری ادامه داد: از طرفی با پیگیری‌های انجام شده توسط استاندار در جریان سفر رئیس جمهور به استان، تسهیلات ۱۷۰ میلیون دلاری توسط بانک ملی جهت اجرای کامل طرح و یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریالی برای اجرای فاز اول با ظرفیت ۶۰۰هزار حلقه مصوب شد.

وی گفت: در این راستا مدیران عامل بانک‌های صنعت معدن و ملی نیز در استان حضور یافتند و در یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال جهت فاز اول تامین شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه بررسی‌های کارشناسی در بانک عامل انجام، وثائق مورد نیاز به بانک سپرده شده و در شرف عقد قرارداد و پرداخت است ادامه داد: از طرفی با اعمال فشار به مجری بخش خصوصی عملیات ساخت و ساز زیر بناهای لازم با سرعت شروع شده به گونه‌ای که اکنون ۱۲ هزار متر مربع سالن در حال اجرا و اسکلت بخش اعظم آن نصب شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: همچنین پوشش سقف پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع آن نیز در حال اجرا است و به منظور اطمینان از تداوم تولید، قرارداد تامین مواد اولیه با شرکت بارز کردستان منعقد شده است.

وی افزود: طی سال گذشته و سال جاری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال جهت اقدامات فوق هزینه شده و به محض پرداخت منابع ریالی توسط بانک صنعت و معدن سفارش خرید ماشین آلات فاز یک انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز