خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خبر داد؛

هشدار سطح نارنجی دریایی در هرمزگان صادر شد/ ارتفاع موج به دو متر خواهد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۴۹۵

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی دریایی خبر داد و گفت: بر اثر این مخاطره ارتفاع موج در برخی مناطق استان به 2 متر خواهد رسید.

به گزارشایلنا از بندرعباس، مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی و بر اساس خروجی نقشه ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر شرایط ناپایدار دریایی و جوی خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان صادر شده گفت: این سامانه سبب وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهد شد و از ظهر چهارشنبه تاریخ 1 آذر تا ظهر پنج شنبه 2 آذر ادامه خواهد داشت. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: از ظهر چهارشنبه تا صبح پنج شنبه وزش باد شدید شمال غربی جنوب غربی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدوده ۳۰ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتی متر (۷ پا) در خلیج فارس به ویژه مناطق فراساحلی در کیش و لاوان خواهیم داشت. 

وی تصریح کرد: از صبح تا ظهر پنجشنبه نیز شاهد وزش باد نسبتاً شدید شمال شرقی در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت (محدوده ۲۸ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتیمتر (۵ پا) در تنگه هرمز و دریای عمان خواهیم بود. 

حسن زاده با تاکید بر اینکه منطقه اثر این سامانه خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان خواهد بود گفت: بر اثر این سامانه اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین و احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد. 

وی ادامه داد: توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی و شنا در جزایر کیش، لاوان، سیری، ابوموسی، قشم، هرمز، لارک، هنگام، بندرعباس و غرب جاسک در مدت اعلام شده اجتناب شود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان از سوی مسئولان ذیربط اندیشیده شود و اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های تابعه ضمن آمادگی کامل، هماهنگی لازم را به منظور فراهم کردن تمهیدات لازم از جمله اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی و رعایت نکات ایمنی و ... به عمل آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز