خبرگزاری کار ایران

مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای استان هشدار داد؛

مسافران از بستر رودخانه‌های فارس فاصله بگیرند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۳۲۲

شورای هماهنگی مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای فارس اعلام کرد: مسئولان شهرستان‌های مهمان پذیر استان مراقبت کنند، تا از گرفتار شدن میهمانان و مسافران در سیلاب پیشگیری شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس،  دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای فارس در این نشست، گفت: اقدامات لازم و پیشگیرانه با توجه به تغییرات جبهه هوا و میزان بارش‌ها انجام شده و کلیه ادارات منابع آب در سطح استان هشتار قرمز، آمادگی مقابله با سیلاب را دریافت کرده و برای مدیریت آن آمادگی داشته باشند.

مصطفی عنبری زاده از شهروندان خواست تا از اقامت در کنار مجاری و منابع آب خودداری کنند و مسافران از رودخانه‌ها فاصله بگیرند و در بستر رودخانه پارک نکنند.

وی با تاکید بر اینکه سیلاب خبر نمی کند و گاهی غافلگیر کننده بوده می تواند ویرانی‌هایی به‌همراه داشته باشد افزود: حتی در هوای آفتابی و نیمه ابری نیز از بستر رودخانه ها فاصله بگیرند و هیچگاه به شرایط ناپایدار جوی اعتماد نکنند، بارش شدید و یکبارگی باران در این دو روز و شب می‌تواند آسیب زا باشد و رحمت الهی را به خسران تبدیل کند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای فارس از مدیران بحران شهرستان‌ها و فرمانداری‌ها خواست تا تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب را بیندیشند و افزود: حفظ آمادگی کمک به ارگان‌های مرتبط در صورت وقوع سیلاب و انجام تمهیدات لازم در این خصوص موضوعی جدی است.

عنبری زاده اضافه کرد: شهرستان‌های مسافرپذیر و با جاذبه گردشگری نیز تمهیدات لازم در خصوص مدیریت بحران را انجام دهند؛ مسافرانی که به فارس می آیند، ممکن است با شرایط اقلیمی این استان آشنایی کامل نداشته باشند و هنگام وقوع سیلاب غافلگیر شوند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای فارس در ادامه به تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه در خصوص وقوع احتمالی سیلاب و رصد مستمر طرح‌های تغذیه مصنوعی اشاره کرد و آن را موضوعی مهم برشمرد و گفت: از همه ظرفیت‌های قانونی برای اطلاع رسانی در شرایط بحرانی بهره گیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز