خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان:

پرداخت ماهانه ۶۰۰ میلیارد تومان برای حقوق مستمری بگیران/صدور حکم بازنشستگی روزانه برای 23 نفر در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۲۲۱

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان گفت: در مجموع ماهانه ۶۰۰ میلیارد تومان به بازنشستگان، از کار افتاده‌ها و بازماندگان استان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، جواد جمور در جمع خبرنگاران گفت: ۲۳ هزار و ۲۳۸ کارگاه فعال و ۱۹ هزار و ۳۵۵ کارگاه نیمه فعال در سطح استان همدان دایر است که زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

جمور مهم‌ترین چالش حال حاضر را ضریب پشتیبانی خواند و اظهار داشت: این ضریب سال قبل چهار بوده که هم‌اکنون به 3.7 رسیده استو افزود: ناترازی منابع و مصارف صندوق و کاهش ضریب پشتیبانی، استقراض بی رویه و آسیب زا از نظام بانکی برای جبران کسری نقدینگی، انباشت بدهی های ناشی از تعهدات جاری دولت در زمینه پرداخت 3 درصد حق بیمه است.

جمور بیان کرد: روزانه به صورت میانگین برای 23 نفر در استان همدان حکم بازنشستگی صادر می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی همدان از رشد ۴.۲ درصدی بیمه شدگان این سازمان در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۴۶.۸ درصد جمعیت این استان با ۱۴۳ هزار نفر بیمه شده اجباری ۲۶۳ هزار بیمه شده اصلی از خدمات متنوع این سازمان برخوردار هستند.

جمور تصریح کرد: در حال حاضر ۸۱۵ هزار و ۹۲۳ نفر معادل ۴۷ درصد از جمعیت استان همدان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارد.

جواد جمور از رشد ۴.۲ درصدی افزایش تعداد بیمه شدگان طی نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه خبر داد و افزود: در سال گذشته تا شهریور ۱۳۷ هزار و ۳۸۷ نفر و پایان شهریور سال جاری ۱۴۳ هزار و ۹۹ نفر در این سازمان بیمه شدند که نشان می دهد پنج هزار و ۷۱۲ نفر افزایش بیمه شده داشته‌ایم.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: سازمان تامین اجتماعی یک موسسه عمومی غیر دولتی است که استقلال مالی و اداری دارد و و متکی به منابع دولتی نیست و پوشش بیمه کارگران را برعهده دارد.

جمور با اشاره به حمایت های پیش بینی شده قانون از بیمه شدگان،یادآور شد: قانون جوانی جمعیت بعد از تصویب در اولویت برنامه های این سازمان است و برهمین اساس غرامت مرخصی زایمان که به زنان بیمه شده پرداخت می شود از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: منابع صندوق های بازنشستگی حق الناس است و دست اندازی به این صندوق ها اجحاف به حق کارگران و بیمه شدگان محسوب می شود بنابراین صیانت از این صندوق ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: بدهی های دولت قبل و مدیران نالایق مشکلات اصلی سازمان تامین اجتماعی است و در دولت سیزدهم تلاش شده تا این مشکلات باقی مانده از قبل مرتفع شود و در همین راستا ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از بدهی این سازمان به بانک‌ها تسویه شد.

جمور یادآور شد: ماهانه ۴۷ هزار میلیارد تومان در سازمان تامین اجتماعی کشور حقوق پرداخت می‌شود و اقدامات اثربخشی در "شستا" شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با محوریت اشتغال صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز