خبرگزاری کار ایران

معاون علوم پزشکی قزوین:

حوادث ترافیکی یکی از عوامل مهم مرگ زودرس در قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۵۳۵

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین گفت: حوادث ترافیکی یکی از عوامل مهم مرگ زودرس در استان قزوین است و حدود 5 درصد از کل مرگ‌های اتفاق افتاده در سال 1401 ناشی از تصادفات رانندگی و حوادث ترافیکی بوده است.

به گزارش ایلنا، جلال رحمانی گفت: سلامت ابعاد مختلفی از جمله جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی دارد و متأسفانه در حوادث ترافیکی به‌بعد جسمی و رفع تروما و صدمات ناشی از آن توجه می‌شود ولی به ابعاد دیگر سلامت خانواده‌ها در موضوع تصادفات توجه کافی نمی‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی قزوین ادامه‌ داد: این موضوع در حالی است که برخی از تلفات و صدمات ناشی از حوادث ترافیکی تا سالیان سال موجب اختلالات روحی و اجتماعی خانواده‌ها و جامعه می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: تحقیقات و آمار نشان می‌دهد 28 درصد از کل مرگ‌های ناشی از تصادفات و حوادث رانندگی در سال 1401 مربوط به گروه سنی زیر 30 سال بوده است و مسلماً این آمار تکان‌دهنده و گویای از بین رفتن جوانان و نوجوانان در این‌گونه حوادث است.

رئیس مرکز بهداشت استان قزوین ادامه‌داد: با توجه به سیاست‌های کشور مبنی بر پیشگیری از سالمندی و رویکرد جوانی جمعیت، باید به موضوع کاهش صدمات و تلفات حوادث ترافیکی توجه ویژه داشت.

 28 آبان یادواره جهانی قربانیان حوادث ترافیکی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز