خبرگزاری کار ایران

مدیر انجمن بیماران کلیوی استان:

دستگاه‌های دیالیز قزوین نیازمند نوسازی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۹۰۵

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین گفت: درحال حاضر فرسوده بودن دستگاه‌های دیالیز بویژه در مرکز بوعلی از چالش‌های اصلی بیماران کلیوی در استان است و دستگاه‌ها کیفیت لازم را نداشته و دیالیز با سختی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه اشدری با اشاره به بیماران نیازمند پیوند کلیه در استان گفت: درحال حاضر اطلاعات ۲۵ بیمار در استان قزوین در سامانه ثبت شده و در صف دریافت کلیه از فرد مرگ مغزی و یا زنده هستند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین ادامه داد: هزینه‌های بالا یکی از مشکلاتی است که از پیوند زنده به زنده با آن روبه رو هستیم به طوری که از ۱۸ میلیون در اوایل کرونا به ۲۷۰ تا ۳۰۰ میلیون رسیده است.

وی عنوان کرد: نرخ مصوب اهدای کلیه از زنده ۸۰ میلیون است اما اهداکننده هم مشکلات خود را دارد و با این قیمت راضی به پیوند نمی‌شود، باتوجه به افزایش هزینه‌ها هزینه یک پیوند از طرف چند خیر پرداخت می‌شود این درحالی است که پیش از این با کمک تنها یک خیر پیوند انجام می‌شد.

این مسئول ادامه داد: نداشتن مرکز پیوند در استان هم باعث شده بیشتر آزمایشات تخصصی و مشاوره‌ها خارج از استان باشد که این موضوع هم هزینه‌ها را افزایش داده است.

اشدری گفت: در بیمارستان ولایت این آمادگی وحود دارد که به مرکز پیوند اعضا تبدیل شود و دانشگاه علوم پزشکی باید این نیاز را به جدیت پیگیری کند.

وی یادآور شد: درحال حاضر تمام شهرستان‌های استان مرکز دیالیز دارند و قزوین دارای سه مرکز و تاکستان و آبیک هم دو مرکز دارند و به دنبال ایجاد مرکز در طارم و الموت هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز