خبرگزاری کار ایران

نماینده اراک در مجلس هشدار داد؛

جریمه و تعطیلی در انتظار بانک‌هایی که از تولید حمایت نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۸۷۳

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اعلام هشدار مبنی بر اینکه بانک‌هایی که به وظایف خود به خصوص در حمایت از تولید عمل نکنند جریمه و حتی تعطیل می‌شوند، گفت: این جریمه می‌تواند در بخش اشتغالزایی، تولید و مسکن در شعبات بانکی بزرگ در استان‌ها اعمال شود.

به گزارش ایلنا، محمدحسن آصفری در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان مرکزی، افزود: از بانک ها انتظار می‌رود، منابع مالی خود را در استان‌ها قرار دهند و از تجمیع دارایی‌های خود در تهران خودداری کنند.

وی به شرایط اقتصادی کشور در شرایط فعلی اشاره کرده ادامه داد: در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد، بانک‌ها موظف هستند ضمن رعایت انضباط مالی نسبت به حمایت همه جانبه از تولید اقدام کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه بانک‌ها ملزم شده‌اند تا تمام اموال و دارایی خود را تا سال 1403 که شامل املاک و انواع شرکت‌ است، اعلام کنند.

آصفری تصریح کرد: همچنین در برنامه هفتم توسعه اجازه داده شده تا پرداخت تسهیلات در اختیار بخش تولید قرار گیرد تا روشن شود ارزش دارایی و تأمین منابع چه میزان است. همچنین مصوب شده تا هیچ تکلیف مازادی برای بانک‌ها تعیین نشود.

وی بیان داشت: از سوی دیگر در برنامه هفتم توسعه، بر تحقق رشد 8 درصدی اقتصادی تأکید شده است. رسیدن به این موضوع غیر از نقش‌آفرینی و تلاش همه جانبه بخش خصوصی و همچنین حمایت دولت ممکن نخواهد بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی به موضوع محل استقرار شرکت‌های بیمه نیز اشاره داشته و تأکید کرد: شرکت‌های بیمه، نباید قراردادهای خود را در تهران منعقد کنند، چرا که این شیوه موجب می‌شود تا منابع در پایتخت هزینه شود.

آصفری ابراز داشت: اتاق بازرگانی استان می‌تواند کارت بازرگانی صاحبان شرکت‌هایی که منابع مالی خود را در خارج استان ساماندهی می‌کنند و یا قراردادهای مالی خود را در خارج از استان منعقد می‌کنند، را تمدید نکند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز