خبرگزاری کار ایران

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

عدم عمل‌گرایی باعث شده تاکنون در دشت قزوین موفق نباشیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۸۲۷

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: فاصله گرفتن از کارهای میدانی و عمل کردن به‌جای صرف حرف زدن در نشست‌ها، باعث شده در دشت قزوین تاکنون موفق نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست هم‌اندیشی ستاد احیا و پایدارسازی دشت قزوین با حضور مسئولان استانی و کشوری در جهاد کشاورزی برگزار شد.

عباسعلی نوبخت در این نشست گفت: در استان قزوین 365 هزار هکتار حوزه آبخیز وجود دارد که مطالعه 240 هزار هکتار آن به اتمام رسیده و 125 هزار هکتار باقی مانده‌است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه‌داد: لازم است در راستای جلوگیری از فرسایش خاک باقی‌مانده مطالعات حوزه آبخیز این استان آغاز شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: احیا و پایدارسازی دشت قزوین به تشکیل قرارگاه و ارائه گزارش کار مستمر توسط دستگاه‌های متولی در این حوزه نیاز دارد.

این مسئول با بیان اینکه 11 اقلیم دنیا در کشور ما وجود دارد، تأکید کرد: شناسایی ظرفیت‌های ناشناخته و تصمیم‌گیری بر مبنای آن‌ها ضرورت دارد.

وی ادامه‌داد: آبخیزداری از اولویت‌های اصلی ما است و باید بر پایه مطالعات انجام‌شده و دوری از بخشی‌نگری اقدام کنیم.

نوبخت گفت: باتوجه به اینکه 125 میلیون هکتار از عرصه‌های کشور در معرض فرسایش آبی و 30 میلیون هکتار هم در معرض فرسایش بادی قرار دارد باید در این حوزه کارهای اساسی انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز