خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد؛

جزییات ورود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن محموله ذرت فاسد به فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۴۴۲

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جزئیاتی دقیق و بیشتری در خصوص ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن محموله ذرت فاسد وارد شده به استان فارس را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد راعی امروز در پاسخ به سئوالات دانشجویان بسیجی در خصوص محموله ۱۱ هزار و ۵۰۰  تن ذرت فاسد وارد شده به استان فارس  گفت: به صورت کلی سعی کردیم منفعل عمل نکنیم؛ این قضیه هم در حوزه غذا و هم دارو برای ما اهمیت داشت و از زمانی که متوجه شدیم چنین محموله‌ای وارد استان شده است، اقدامات لازم را انجام دادیم.

وی افزود: با توجه به اصرارهایی مبنی بر استفاده ذرت‌ها برای دام یا تولید الکل، نمونه‌برداری‌هایی را انجام دادیم که با توجه به دستورالعمل سازمان غذا و دارو کارخانه‌های تولید الکل طبی، اجازه استفاده از ماده اولیه نامنطبق را ندارند.

راعی ادامه داد: فعالیت معاونت غذا و دارو بعد از اینکه از استان هرمزگان محموله به سمت استان فارس حرکت می‌کند، آغاز می‌شود که متاسفانه این انتقال هم بدون اطلاع قبلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت می‌گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: ما صراحتاً به دادستان استان فارس اعلام کردیم که این محموله بدون اطلاع دانشگاه وارد استان شده است و با توجه به گزارشاتی که از استان هرمزگان گرفتیم و نمونه‌برداری‌هایی که کارشناسان دانشگاه انجام دادند، محموله را نامنطبق اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: مدیر کل سازمان غذا و دارو هم طی نامه‌ای اعلام می‌کنند که تولید الکل از هر گونه نهاده‌های نامنطبق ممنوع است. معاونت غذا و دارو هم طی نامه‌ای به دادستان اعلام کرد که اولاً ورود محموله بدون اطلاع قبلی دانشگاه صورت گرفته و مورد تأیید دانشگاه نیست و با توجه به نامنطبق بودن محموله و ابهامات موجود در مورد سلامت محموله، لطفاً دستورات لازم برای مرجوع کردن محموله به استان مبدأ همراه با فرایندهای قانونی اتخاذ کنند.

راعی بیان کرد: بعد از این نامه، دادستان دعوت کردند تا در جلسه‌ای مورخ ۱۲ مهر ۱۴۰۲ پیرامون موضوع شرکت کنیم. در این جلسه، دادستان استان فارس، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، معاون فنی و سرمایه‌گذاری امور دام کشور، مدیر کل پشتیبانی دام استان فارس، مدیر کل دامپزشکی استان فارس، مدیر کل پشتیبانی دام استان هرمزگان، رئیس اداره آزمایشگاه پشتیبانی امور دام کشور، رئیس قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان فارس، مسئول امور حقوقی استان فارس، دستیار سازمان جهاد کشاورزی و معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور داشتند که در جلسه در مورد موضوعات و ابعاد مختلف قضیه صحبت شد.

وی ادامه داد: همان‌جا هم موضع قاطع خود را در دفاع از نامه و کارشناسی و نمونه‌برداری های انجام شده و نامنطبق بودن محموله اعلام کردیم و گفتیم که محموله اجازه مصرف را ندارد. برخی در جلسه اصرار داشتند که نمونه‌برداری مجدداً انجام شود که باز مشخصاً اعلام کردیم که کارشناسان ما کار خودشان را به طور استاندارد انجام داده‌اند و این ذرت‌ها اولین محموله نیستند که وارد استان شده و محموله آخر هم نخواهند بود؛ هر چه زمان بیشتری می‌گذرد، محموله دچار آلودگی بیشتری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز