خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

مردم استان قزوین بیش از 30 میلیارد زکات پرداخت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۹۴۴

رئیس اداره زکات استان قزوین گفت: در سال جاری در سطح استان بیش از 30 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام باب الله شهسواری در نشست شورای زکات شهرستان آوج که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون 90 درصد زکات جمع‌آوری شده برای محرومان صرف شده؛ البته در شهرستان آوج میزان زکات مصرف شده برای محرومان به نسبت استان کمتر است.

رئیس اداره زکات استان قزوین ادامه داد: لازم است با فرهنگ‌سازی، زکات‌دهندگان را تشویق کنیم ابتدا هزینه‌کرد زکات برای محرومان را در اولویت قرار دهند و سپس از مابقی زکات برای پروژه‌های عام‌المنفعه صرف کنند.

وی عنوان کرد:  آوج در جمع آوری زکات رتبه پنجم را در میان ادارات استان داراست که لازم است در این زمینه کار شود؛ چراکه شهرستان آوج در پرداخت زکات ظرفیت بیشتری دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که باید در زکات منطقه آوج پیگیری شود افرادی هستند که از خارج از استان به این شهرستان آمده و زمین اجاره می‌کنند ولی زکات نیز پرداخت نمی‌کنند و می‌گویند که زکات در استان خودشان پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی زمین این منطقه، آب و هوای این منطقه برای تولید محصولی استفاده می‌شود، شایسته است که زکات آن نیز برای محرومان همین منطقه صرف شود تا نیازمندان این منطقه از مواهب آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز