خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کل دادگستری استان:

گمرکات استان مرکزی برای حمایت از فعالان اقتصادی منتظر دستور قضایی نباشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۷۵۱

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه گمرک در حوزه کمک به فعالان اقتصادی جایگاه و نقش ویژه‌ای دارد، گفت: گمرکات این استان، برای کمک و حمایت از فعالان اقتصادی و تولید، منتظر دستور قضایی نباشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در جریان بازدید از اداره‌کل گمرکات استان مرکزی، افزود: انتظار از گمرکات استان این است که در مواقع و مواردی که قانون اجازه می‌دهد، همراهی و کمک به واحدها و صنایع تولیدی این استان را در اولویت قرار دهند و منتظر ورود دستگاه قضایی نباشد.

وی ادامه داد: در حوزه گمرکات و امور اقتصادی، هم قوانین و هم دستورالعمل‌ها، به مراتب متعدد، فراوان و دست‌وپاگیر هستند. لذا اگر نگاه و رویکرد، بر مبنای همراهی و کمک به قشر تولید کننده نباشد، کار متوقف می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: گمرکات استان مرکزی با افزایش تعامل با مسئولان ذیربط و انجام اقدامات و مطالعات کارشناسی، مسائل مبتلابه مرتبط به دادگستری را اعلام کند تا در چرخه تولید، وقفه‌ای به وجود نیاید.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: بسیاری از مواقع که دادگستری استان و دادستانی به مواردی در این خصوص ورود می‌کنند، رویکرد حمایت و پشتیبانی از تولید است و مصلحت بزرگی مدنظر قرار دارد که همان امنیت و آرامش خانواده بزرگ فعالان اقتصادی و جامعه کارگری است و ستون فقرات حوزه اقتصاد محسوب می‌شوند.

وی بیان داشت: اگر فعال اقتصادی احساس کند نگاه حمایتی به او وجود دارد، با اعتماد به نفس بالا و امیدوارانه برای ارتقاء سطح تولید و جهش شاخص‌های اقتصادی کشور گام برمی‌دارد و خروجی کار مناسب خواهد بود.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی تأکید کرد: اکنون یکی از سخت‌ترین کارها در کشور، تولید است که موانع فراوانی برای تولیدکنندگان وجود دارد و افرادی که پا در این راه گذاشته‌اند، شایسته تقدیر، حمایت و پشتیبانی هستند.

حجت‌الاسلام موسوی ابراز داشت: در حال حاضر 212 شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، 137 شعبه حل اختلاف و 170 مؤسسه داوری به جمعیت یک میلیون 414 هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارائه می‌کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز