خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل انجمن اهدای عضو قزوین:

پنجمین اهدای عضو قزوین در سال جاری رقم خورد/تلاش برای ارتقای فرهنگ‌سازی در سطح استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۵۳۱

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان قزوین گفت: پس از مرگ مغزی بانوی قزوینی، با رضایت خانواده اعضای این جانبخش به بیماران در صف پیوند اهدا شده و پنجمین اهدای عضو استان در سال جاری رقم خورد.

سعید مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اهدای عضو در استان گفت: مرگ مغزی بانوی 36 ساله در ناصر آباد استان قزوین با تشخیص چهار پزشک متخصص تایید شد.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان قزوین ادامه داد: با رضایت خانواده این جانبخش، اعضای بدن او از جمله کبد به بیماران نیازمند در صف پیوند اهدا شد.

وی عنوان کرد: در سال جاری تاکنون خانواده هفت نفر از افرادی که دچار مرگ مغزی شده‌اند به اهدای عضو رضایت داده‌اند که از این تعداد پنج مورد به اهدا منجر شده است.

مظفری یادآور شد: اعضای هر فرد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار در انتظار پیوند را به زندگی بازگرداند و داشتن کارت اهدای عضو در فرهنگ‌سازی اهدای عضو اهمیت قابل توجهی دارد؛ در استان قزوین از سه سال گذشته تاکنون مردم از این کار نوع‌دوستانه حمایت داشته و تعداد زیادی از افراد برای دریافت کارت اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه استان قزوین برای ترویج فرهنگ اهدای عضو فعالیت‌های مختلفی  را انجام می‌دهد که برگزاری غرفه‌های دریافت کارت اهدای عضو در مناسبت‌های مختلف و حضور در اداره‌ها و احدهای تولیدی ازجمله آن‌ها است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان قزوین بیان کرد: برای گسترش فعالیت راه‌اندازی شعبه‌های شهرستانی هم در دستور کار انجمن قرار دارد.

وی ادامه داد: علاقمندان برای داشتن کارت اهدای عضو می‌توانند شماره ملی خود را به شماره 3432 پیامک کنند.

درحال حاضر حدود 25 هزار بیمار در کشور در صف دریافت عضو قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز