خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز و زرقان در گفت و گو با ایلنا خبرداد:

همه نمایندگان فعلی فارس تائید صلاحیت شده اند؟/ اعمال فشار برخی نمایندگان به هیئت اجرائی برای تائیدیه صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۵۰۴

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه اخبار در رابطه با تایید یا رد صلاحیت نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از تائید صلاحیتش در هیئت اجرائی استان خبر داد و گفت: تقریبا تمام نمایندگان فعلی استان که در انتخابات دور دوازدهم ثبت نام کرده اند توسط هیئت اجرائی تائید صلاحیت شده‌اند.

به گزارش ایلنا، با پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان ورود به مجلس دوازدهم نتیجه صلاحیت این افراد تا امروز 20 آبان برای آنان ارسال و ابلاغ می شود؛ همچنین بر اساس اطلاعیه شماره 2 هیئت نظارت بر انتخابات معترضان به نتیجه بررسی می‌توانند ظرف چهار روز اعتراض خود را به صورت مستدل ثبت کنند.

از روز ۲۵ آبان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط هیات نظارت استان با کسب نظر از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات آغاز می شود.

جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه خبری مبنی بر رد صلاحیت نمایندگان فعلی استان فارس در مجلس نشنیده است، افزود: در استان فارس نماینده فعلی حوزه لارستان در انتخابات ثبت نام نکرده است و تاکنون صحبتی از عدم یا رد صلاحیت دیگر نماینده های استان نشنیده‌ام.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه فضای انتخابات دور دوازدهم پر شور خواهد بود، ادامه داد: اگرچه تاکنون جنبش و تحرکات انتخاباتی آغاز نشده است اما طبق نظر سنجی‌هایی که انجام می‌شود به نظر می‌رسد که میزان مشارکت مردم در انتخابات دور دوازدهم از دوره گذشته بیشتر خواهد بود.

ثبت نام  حدود 500 نفر از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با اشاره به اینکه حدود 500 نفر از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان جهت ورود به مجلس دوازدهم ثبت نام کرده اند، بیان کرد: اگرچه بعضی از افراد انتظارات زیادی از مجلس یازدهم داشته‌اند اما اقدامات مناسبی در این دور مجلس مانند تصویب قانون تسهیل کسب و کار، جوانی جمعیت، قانون در جهت رونق تولید، اصلاحات قانون بانک مرکزی، جهش تولید مسکن و ..... از قوانین خوب و تاثیر گذاری بود که در این مجلس به تصویب رسید.

قادری با اشاره به اینکه اقدامات شاخص مجلس یازدهم کم نیست، تصریح کرد: انتظار بر این است که هر دوره مجلس نسبت به دوره های قبل وضعیت مجلس بهتر باشد.

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه متاسفانه شاهدیم که رقبای سیاسی نمایندگان شیطنت هایی را در فضای مجازی انجام می دهند، افزود: اما موضوعی مبنی بر عدم تائید و رد صلاحیت نمایندگان فعلی فارس صحت ندارد.

اعمال فشار برای تائیدیه صحت ندارد

نماینده شیراز و زرقان در پاسخ به این سوال که بعضی از نمایندگان فعلی استان تلاش کرده اند که با  اعمال فشار تائیدیه شان را از هیئت های اجرائی دریافت کنند، گفت: اصلا چنین موضوعی صحت ندارد.

وی با بیان اینکه امکان دارد که برای بعضی از کاندیدا ها قبل از تائید هیئت اجرائی موضوعاتی مطرح باشد اما هیئت های اجرائی نمی توانند به صورت مستقیم به موضوعات تحقیقات محلی ورود پیدا کنند، خاطر نشان کرد: در صورتی که مراجع 4 گانه کاندیداهایی را رد کند ؛هیئت های اجرایی باید به این موضوع ورود پیدا کنند.

قادری با بیان اینکه هیئت های اجرائی انتخابات در جایگاه های مصلحت سنجی و ... نیست، بیان کرد: تا زمان اعلام نتایج صحبت هایی مبنی بر تائید یا عدم تائید بعضی از چهره ها مطرح می شود بنابراین نتیجه نهایی زمانی مشخص می شود که از مراجع رسمی اعلام شود.

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه در جریان ورود چهره های اصلاح طلب از استان فارس به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار ندارد، افزود: هنوز چهره شاخصی از اصلاح طلبان جهت کاندیدا دور دوازدهم مجلس مطرح نشده است.

 ردصلاحیت شده‌ها چه باید بکنند؟

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اسلامی درباره فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس گفت: وزارت کشور تمامی اطلاعات پرسشنامه‌ای که داوطلبان در سامانه ثبت‌نام نهایی، تکمیل کردند را به پنج دستگاه ذی‌صلاح (وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، سازمان ثبت احوال، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی و قوه قضاییه) ارسال کرد و این دستگاه‌ها طی ۱۰ روز نسبت به ارسال پاسخ درباره هر یک از افراد اعلام شده به شکل مکتوب و مستدل به همراه اسناد و مدارک اقدام کردند.

محسن اسلامی افزود: پاسخ دستگاه‌های پنج‌گانه تنها ناظر به وجود سوابق درخصوص شرایط مذکور در قانون انتخابات است؛ همچنین مراجع نامبرده مکلف بودند در صورتی که داوطلبان فاقد هرگونه سابقه‌ای نزد آنها باشند در پاسخ ارسالی نسبت به این موضوع تسریع کنند.

وی ادامه داد: همچنین پاسخ استعلام‌های صورت‌گرفته از مراجع پنج‌گانه در اختیار فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه قرار گرفت تا هیات‌های اجرایی نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان اقدام کنند؛ سپس هیات اجرایی که متشکل از معتمدین و ارکان اداری هستند، تشکیل جلسه داده و نسبت به بررسی صلاحیت افراد اقدام کردند.

 اسلامی به نقص مدارک برخی داوطلبان اشاره کرد و افزود: برخی داوطلبان مدارک خود را در سامانه بارگذاری نکردند که «عدم احراز» را برای این دسته از داوطلبان محرز شده است اما تا امروز ٢٠ آبان به داوطلبان به شکل پیامکی یا مکتوب اعلام می‌شود و این امکان فراهم است که پس از ابلاغ به فرد می‌تواند درخواست علت عدم تایید یا احراز را داشته باشد، این اعتراضات در هیات نظارت‌های استان براساس اصل ۶٢ مشخص می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز